איך מגייסים עובדים באינסטגרם- צעד אחר צעד

נושא: ארגונים גיוס ברשת תוכן פורסם בתאריך: 2 בספטמבר 2014 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , ,

היום כבר לא ניתן לדבר על גיוס עובדים מבלי להתייחס לעולם הרשתות החברתיות. הפנמנו כולנו את הרעיון שאם הקהל שלנו נמצא במתחם מסויים מן הסתם כדאי לנו להיות בו על מנת ליצור עימו קשר. אם בעבר נהגו חברות להיות נוכחות בירידי תעסוקה באוניברסיטאות בכדי "לצוד" בוגרים היום יש להם זירה נוספת והיא פייסבוק. זירה אחרת על מנת לצוד בעלי מקצוע בעלי ניסיון היא לינקדאין. אז, אבל מה עושים עם אינסטגרם?

מהי אינסטגרם

אינסטגרם, רשת חברתית לשיתוף תמונות, כוכב בשמי הרשתות החברתיות. תשאלו: מה תפס את ההמונים והביא לזינוק המטאורי? יש שלוש סיבות בולטות:
ויזואל מרהיב- פועל על המח מהר יותר מדף של טקסט. אופנה ,אוכל ולייפ-סטייל נראים נהדר בויזואל.
קלות השימוש – נכון שבטוויטר נדרשים בסך הכל 140 תווים אך עדיין הצורך לצמצם רעיון ולהעביר מסר ב 140 שיקבל לייק וריטוויט (ציוץ מחדש) דורש מרובינו קצת מחשבה. באינסטגרם אין צורך במחשבה. מצלמים- מעבירים ליטוש או לא- ומעלים לרשת, ותמונה, כולנו יודעים, הרי שווה 1000 מילים.
קרקע בתולה- אינסטגרם עדיין שטח בתולי למשווקים,  ניתן לעוד לחוש פרטיות ואנטמיות מבלי שפרסום יפרוץ אלינו בגסות מכל עבר.

אילו קהלים ניתן לגייס באינסגרם? סקר דמוגרפי בארה"ב מראה שגילאי 18-29 תופסים את הנתח העיקרי שהוא 37% , וגילאי 30-49 תופסים 18%. בשל אופייה הויזואלי של הרשת היא נוטה באופן טבעי לתחומי המזון, עיצוב, צילום ואופנה (לייף-סטייל). סביר להניח שיהיה זה כר פורה לגיוס עובדים בתחומים הללו,  ורגע,רגע…בל נשכח את אנשי השיווק הדיגיטאלי, בלוגרים ואנשי המדיה השונים. הרי הם שם ממהות תפקידם.

איך מתחילים לגייס באינסטגרם

אם המועמדים שלכם הם בעיקר בגילאי 18-29 , הנוטים כתחביב או מקצוע לתחומי העיצוב השונים, ויז'ואל, אמנויות ומזון , כנראה שזה מקום נהדר בשבילכם. אז איך מתחילים?

יש לבנות נוכחות לישות הגיוס בחברה. ניתן לעשות זאת בשני דרכים:

  1. להשתלב בפרופיל אינסטגרם ארגוני קיים ולפרסם תכני גיוס רלוונטיים במסגרתו- מומלץ בעיקר כאשר יש ערוץ קיים מפותח עם קהל עוקבים ואין משאבים לפתח ערוץ נוסף.
  2. לפתוח פרופיל אינסטגרם ייחודי לתחום הגיוס- טוב בעיקר כאשר רוצים לייצר לתחום הגיוס "מיתוג מעסיק", ולפתח קהילת מועמדים פוטנציאלית.

ראו דוגמא בשקף הבא שנלקח מתוך הדרכת "גיוס באינסטגרם":
שימו לב הדוגמא מצד # ימין # אינה אמיתית אלא נערכה לשם הדגמה.

recruit with instagram- right is a demo

בניית פרופיל

כעת נעבור לשלב בניית הפרופיל. שימו לב לשלבים הבאים:

שלב 1- יש לבנות ערוץ ברוח המותג. ערוץ שישדר את אווירת התרבות הארגונית בחברה

שלב 2- ליצור שם משתמש -ללא רווחים, מומלץ לשלב מילות מפתח.

שלב 3- תאור הפרופיל- לשבץ מילות מפתח + לינק למקום הרלוונטי לקבלת מידע נוסף. ניתן להוסיף כתובת מייל

שלב 4- יש ליצור האשטאגים  רלוונטיים ולוודא שימוש בהם במהלך הדרך (אחרת לשם מה יצרנו)

דוגמא לפרופיל גיוס העובדים באינסטגרם

איך אני עושה שיראו אותי

יחי ההאשטג (#) , סימן זה אשר אנו מכנים אותו בעברית "סולמית" הוא בעצם מילת מפתח. אנשים נכנסים לאינסטגרם (תקף גם לגבי טוויטר) ומחפשים תוכן על פי מילות מפתח.

ישנם אתרים ברשת שמסייעים לנו לאתר את ההאשטגים הפופולאריים ביותר לדוגמא האתרים
WEBSTA ו HOT HASHTAGS. שילוב האשטגים פופולאריים יחשוף את הפרופיל לקהל רחב וממוקד יותר.

איך למצוא האשטגים מובילים

יצירת תוכן

יש לכם כעת פרופיל אינסטגרם למהדרין ואתם כה גאים בו , מה עכשיו? תתחילו להעלות תוכן.
כדי שלא תרגישו אבודים, הכנתי לכם רשימה של רעיונות לתוכן:

  1. צילומים של "מאחורי הקלעים" בארגון
  2. אירועי חברה
  3. תמונות של מקומות בהם יעבור הועמד בשלבי הראיונות" לדוגמא: משרד משאבי אנוש,  מעבדה.
  4. אימג'ים גרפיים
  5. טקסט תיאור משרה המוצג כתמונה
  6. תמונות המשדרות את אישיות החברה.
  7. מוצרים חדשים שהחברה עובדת עליהם, צילום המוצר, המעצבים בעת עבודתם.

לסיכום,

בשלב זה אינסטגרם הוא כלי פשטני למדיי בעבור מגייסים והוא אינו כולל כלי חיפוש כמו שראינו בלינקדאין או ה GRAPH SEARCH החדש של פייסבוק. כאן הרעיון הוא בעצם לבנות קהילה סביב המותג, קהילה שאוהבת את המותג ונהנית לעקוב אחר תכניו , קהילה שתרצה להתעדכן על החיים בחברה ועל אפשרויות התעסוקה בה.
ניתן לאתר בעלי פרופיל  דרך מילות המפתח ולפנות אליהם כתגובה על תמונות שהעלו, או לאתרם ברשתות האחרות ולפנות אליהם משם.  אינסטגרם היא רשת הגדלה במהירות, ובקרוב נראה פתרונות יעילים יותר לתחום העסקים ובהם גם תחום הגיוס. הדקו את החגורות, אנו ממריאים.

הצטרפו אלי באינסטגרם

להדרכה על גיוס ברשתות חברתיות צרו קשר עכשיו

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (4)

 

  1. מאת משה:

    חדשני!
    תודה
    משה הרשקו
    Forward ייעוץ עסקי

  2. מוכרח להודות שלא הכרתי את האפשרות לגייס עובדים דרך אינסטרגם ועד היום נעזרתי אך ורק ברשת לינקדאין. רעיון מצוין והמדריך שימושי.
    תודה,
    דורון

    • ברוך הבא, תודה על הביקור. אינסטגרם הוא שדה חדש לגמרי ומעטים הם אלו שיצאו לחריש. כמו שראית, הדוגמאות הן מחו"ל אך בהחלט ישימות גם לארץ. הקהל קיים באינסטגרם, צריך לפצח את הדרך "ללכוד" אותו. כל החברות המגייסות עובדים במסות: מוקדים, אנשי טלמיטינג וכדומה זה הקהל שלהם. גילאי "אחרי צבא" עד 30, בין תארים, דור ה"סלפי".

  3. מאת פול:

    תודה על הפוסט!
    מאוד מעניין

השאר תגובה ל פול