השינוי החדש בניוז פיד של פייסבוק

נושא: פייסבוק פורסם בתאריך: 26 בינואר 2014 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , ,

לפני מספר ימים הודיעה פייסבוק שהיא משנה את האלגוריתם של הניוז-פיד (כן, שוב פעם) והשינוי כבר יצא לדרך . לכן, בפוסט הזה נעבור על מהות השינוי ונראה כיצד ניתן לרתום זאת לטובתנו. עדכון לחדשים בפייסבוק שבינכם: "ניוז פיד" הוא זרם החדשות שאנו רואים במרכזו של דף הבית שלנו בפייסבוק. זה המקום בו מתרכזים העדכונים המגיעים מחברים בעלי פרופיל בפייסבוק ועמודים אשר עשינו להם "לייק" .עמודים נאבקים על נראות בפייסבוק בעיקר בגלל האלגוריתם של פייסבוק המשתנה תדירות.

show in facebook news feedשינוי אלגוריתם הניוז פיד של פייסבוק הופך בעבור בעלי המקצוע בתחום כבר לעניין שבשגרה. בחודש דצמבר העבירה פייסבוק שינוי שיצר שיח נרחב ברשת העולמית, שינוי שמקשה עוד יותר על בעלי עמודים להראות בניוז פיד, והופך את הצורך בפרסום ממומן להכרח בכדי להמשיך להראות (שכן מה הטעם בעמוד פייסבוק אם אף אחד לא רואה אותו) איש הפרסום מייקל אמיר לקח זאת אפילו צעד קדימה וטען בפוסט שכתב , שלאור המצב שנוצר בו עמודי פייסבוק לעצמאיים כבר לא עובדים אולי לא צריך עמוד פייסבוק לעסק קטן ועדיף לפעול כפרופיל. אכן דיון מורכב.

העדפה להודעות טקסט של פרופילים

פייסבוק טוענת שבדיקות שערכה מראות שהחדשות שהכי מעניינות אותנו הן הודעות טקסט ובעיקר הודעות טקסט מחברים ( text status updates ), ולכן מעכשיו אלו יופיעו בעדיפות גבוה יותר בניוז-פיד. את מידת ה"עניין" פייסבוק מודדת על פי לייקים, תגובות ושיתופים.

We are learning that posts from Pages behave differently to posts from friends and we are working to improve our rankingalgorithms so that we do a better job of differentiating between the two types. This will help us show people more content they want to see. Page admins can expect a decrease in the distribution of their text status updates…

שינוי זה מצטרף לשינוי שפייסבוק הכניסה במראה של הודעות בהן עושים שיתוף-לינק , שקרוב לוודאי הבחנתם בו בחודשים האחרונים. הודעות שיתוף-לינק מציגות תמונה גדולה הנשלפת מתוך המאמר המשותף, והטקסט הנשלף מהמאמר מוצג בשטח האפור מתחת  לתמונה, במקום טקסט לצד תמונה קטנה כפי שהיה בעבר. נכון לעכשיו, שינוי זה פועל בעמודים ואינו קיים בעת שיתוף לינק בפרופיל. ראו דוגמא לאותו סטטוס כיצד מופיע בעמוד וכיצד מופיע בתוך פרופיל.

זה שיתוף הלינק בעמוד

STATUS ON PAGE

וזה אותו הלינק משותף על ידי פרופיל

PROFILE STATUS

טיפים לשיתוף לינקים אפקטיבי

בעת שיתוף-לינק / “link-share” פייסבוק תסרוק את התמונות הקיימות על הדף המיועד לשיתוף,  ותבחר בתמונה בעלת המימדים הגדולים ביותר.

  1. וודאו שהתמונה הייצוגית ביותר לפוסט היא זו בעלת המיימדים הגדולים ביותר
  2. מימדי תמונה מומלצים: קנה-המידה להצגת התמונות בפייסבוק כעת הוא  1.91:1. מכאן שגודל אידאלי יהיה למשל 209X400 פיקסל (דוגמא לגודל זו התמונה בראש הפוסט)
  3. יצירת הודעה- הכניסו את הלינק לתיבת הסטטוס. פייסבוק ימשוך במיידית את הטקסט ואז אתם יכולים למחוק את הלינק ולרשום טקסט כרצונכם.
  4. העלאת תמונה עצמאית- ניתן כמובן עדיין להעלות עדכוני סטטוס בה אתם מעלים בעצמכם. הקפידו להעלות תמונה גדולה,1200X627 פיקסל יהיה מעולה ועדיף לא פחות מ 600.
  5. פייסבוק תתאים תמונה שתעלו עצמאית למימדים הרלוונטיים עבורה.  תמונה שלא תתאים פשוט תחתך, לכן אולי תרצו מראש להעלות מימדים נכונים. אם התמונה לא תהיה לפחות 209X400 פייסבוק תקטין זאת אוטומטית ל 154X154 או 90X90
  6. מיימדים נוספים לתזכורת:

אורך טקסט הוא 500 תווים

כותרת תהיה עד שתי שורות

הנה המימדים כפי שהופיעו באתר jonloomer.com

credit: jonloomer.com-facebook-link-thumbnail-dimensions

מקווה שמצאתם עניין במידע. יש שאלות ? רישמו אותן כאן למטה בתגובות

***

לקבלת מידע שוטף בנושאי מדיה חברתית, הרשמו כאן


אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • פייסבוק כבר לא בחינם האם עצרתם לרגע לבדוק אילו עסקים באמת מצליחים בפייסבוק? המצליחנים הם מומחי השיווק באינטרנט. אלו המוכרים לכם שרותי הקמה וניהול עמודים בפייסבוק, ניהול קמפיינים פרסומיים בפייסבוק וקורסים איך […]
  • סטטיסטיקות ועובדות על פייסבוק 2010-2011 500 מליון משתמשים. 1 מתוך 13 איש על פני כדור הארץ חברים בפייסבוק. גילאי 35+ מהווים כיום מעל 30% ממשתמשי הפלטפורמה. Via: Online […]
  • חנות בפייסבוק בחינם- Payvment מסחר אלקטרוני חברת Payvment מציעה קניון בחשיפה בנלאומית בינלאומית מעל פלטפורמת הפייסבוק וכעת הוא בחינם (כן, שמעתם טוב). מעל 50000 מותגים וסוחרים ומליון מוצרים כבר מוצגים בקניון, אמנים, סוחרים קטנים, […]
  • האם פייסבוק מתאימה לחברות B2B? התפתחותה של פייסבוק כפלטפורמה חברתית, צמיחתה מתוך חברת הסטודנטים באקדמיה ואפליקציות המשחקים הרבות בה (ראה פארמוויל) תייגו אותה כפלטפורמה אידאלית לשיווק של חברות Business to consumer) […]
  • קצרצר: פייסבוק תשנה את הפיד שוב פייסבוק מחדשת שוב בתחום הפידים. האם אתם עומדים בקצב ?

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט