Pinterest – כל מה שרצית ולא ידעת לשאול

נושא: פרסום ושיווק תוכן פורסם בתאריך: 7 בפברואר 2012 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , ,

pinterest logoPinterest (פינטרסט) הוא אתר בוקמרקינג ("מועדפים"/ "סימניות") שפרץ בחודשים האחרונים בסערה לתודעת הקהל העולמי. בחודש פברואר 2012 זכתה החברה מקימת האתר בפרס " Best New Startup of 2011" בארוע Crunchies Awards . בארץ מספר החברים ברשת עד כה זעום והוא כולל את חובבי אסתטיקה למינהם (עיצוב, אפנה, גרפיקה, צילום)  ונאמני/ מקצועני מדיה חברתית.  הרשת זהה במהותה לאתרי בומרקינג מוכרים דוגמת: Digg ,Delicious , Stumbleupon ,reddit .

Pinterest קמה במרץ 2010 והיתה עד לפני מספר חודשים ב – Privat betta (פעילות לקהל מצומצם ביותר), ניתן היה להיכנס אליה רק עם הזמנה של חבר ברשת. לאחר פתיחתה לציבור הרחב זינקה ,נכון לאמצע דצמבר 2011, ל- 11 מליון משתמשים. הרשת מדורגת כעת בעשיריה הפותחת של 10 הרשתות החברתיות המובילות. יותר מכך, מסתבר שהיא כעת משתווה לטוויטר ביכולת לחולל טראפיק, ועוקפת רשתות כמו YouTube, Google+.

לקבלת מדריך חינם עם טיפים לקידום עסקי ב Pinterest-לחץ כאן

מהי Pinterest?

מה בעצם הרעיון מאחורי Pinterest ? כל אחד יכול בעת שיטוטיו ברשת לשמור לעצמו באתר תמונות וסרטוני וידאו (מדריכים, שיעורים , מוסיקה) של מה שאהב על פי קטגוריות. ניתן אף להעלות תמונות מתוך המחשב האישי. היתרון באתר בוקמרקינג הוא שהמידע שמור במרחב האינטרנט (הענן) וניתן לגשת אליו מכל מחשב בעולם המחובר לרשת. ניתן אף לשמור מידע בכדי לשתפו עם אחרים. משמעות השם  Pin (לנעוץ) + Interest (עניין).

כל משתמש פותח לוחות (כמו לוח השעם שאנו מכירים בכל מטבח במקומות העבודה) אליהן הוא נועץ (PIN) תמונות. המשתמש יכול לתת ללוח שם, תאור , לאפשר לאחרים לנעוץ על לוח זה תכנים משלהם , ולשייכו לקטגוריה (עיצוב, גינון, משקאות וכו).  כל חבר אחר ברשת יכול לעשות REPIN לתמונה שראה אצל אחרים ובכך יצמידה לאחד הלוחות אצלו (אלמנט ויראלי).

אוכל ומשקאות קידום באתר PINTEREST

קטגוריית אוכל ומשקאות באתר PINTEREST

דוגמא ללוח באתר המשמש לנעיצה של עבודות אמנות/ תכשיטים של אילה רז

דוגמא של לוח המשמש לנעיצת עבודות אמנות/ תכשיטים של האמנית, היסטוריונית האפנה, אילה רז

כל תמונה ב Pinterest מקושרת לאתר או מסמך ברשת ממנו נמשכה בלינק שהוא do-follow. זהו לינק המאציל מדרוג האתר אליו קושר. אתר Pinterest  נחשב, בזמן הקצר בו הוא ברשת, כאתר בעל דרוג גבוה ביותר וכל הקישורים ממנו הם do-follow . אלמנט זה הופכו למכרה זהב בעבור מקדמי אתרים. Pinterest  נקטה במדיניות פתוחה זו ככל הנראה בכדי למשוך קהל, אך זה רק עניין של זמן עד שתשנה את מדיניותה כשם שקרה בעבר באתרי הבוקמרקינג האחרים. להרשמה לקבלת מדריך עם טיפים לקידום ב Pinterest

למי כדאי להיות ב Pinterest?

המשתמשים ברשת החדשה הם כלל-עולמיים. התנועה העיקרית היא בקרב המדינות האנגלו-סקסיות. פרופיל הגולש הממוצע הוא  (על פי נתוני Alexa פבר 2012) אישה בגילאי 25-34, גולשת מהבית, אמא לילדים, הכנסה בטווח $60K – $100K.

pin to pinterest נעיצת תמונה ל- פינטרסט

אז למי כדאי להיות באתר זה? כל אלו המחזיקים באתר או בלוג המכיל אימג'ים / תמונות מוצר אטרקטיבים, אתרי e-commerce  (קניות ברשת), עסקי אופנה, מזון, עיצוב, תכשיטים, צילום, גרפיקה ובקיצור : כל מי שיכול להתבטא בתמונה מושכת. ושימו לב- הרעיון כאן אננו רק קהל היעד אלא גם הקישורים שהאתר מספק (עד שישנו מדיניות).
Pinterest איננה מאפשרת דפים עסקיים לכן התרכזו בשיתוף, ולא במכירה, ארגנו והציגו אימג'ים מושכים לעין ואם אתם מותג גדול ובינלאומי שכבר זכה למצוא את תמונות מוצריו משותפות באתר  ניתן לשקול פנייה לאנשים ששיתפו בכדי שיכניסו את הלינק הרלוונטי לתוך ה PIN.

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • Pinterest ’s stunning rise | INFOGRAPHIC אינפוגרפיה לרשת החברתית החדשה שמדהימה את כל העולם, כולל מדריך חינם למשתמש העסקי. להרשמה --->
  • Digg אתר בוקמרקינג -יש לכם משהו לשתף ? בארץ אתרי שיתוף מסוג Bookmarking אינם כה פופולאריים כמו בחו"ל, אולי בגלל מכשול השפה. אך אי אפשר להתעלם מכוחם. הנה קצת על Digg ומצגת של אחת מהרצאותי בנושא אתרי […]
  • טיפה גוגל אנליטיקס בשביל הנשמה וספינינג בשביל הגזרה עכשיו , עם תחילת 2010 אני רוצה להזמינכם לסיכום קצרצר עם מספר נתונים מגוגל אנליטיקס והבטחה לעצמי שהשנה אני ....
  • "מנהל מדיה חברתית"- מי בארגון מתאים לתפקיד? מדיה חברתית תתקדם השנה ותעבור משלב הבאזז לשלב היישום. עם זאת עדיין היחס לגביה בקרב הארגונים / חברות גדולים כקטנים אמביוולנטי, ומעטים אלו היודעים כיצד להתמודד עימה או לנהל אותה. השאלות […]
  • ניו מדיה שייכת לנשים צפה ועולה המודעות לאלמנט הנשי ברשת. מתחילים להצטבר מחקרים וסקרים המעידים שהנוכחות הנשית ברחבי העולם הדיגיטאלי היא רבה יותר וטובה יותר ולא ניתן להתכחש לכוחה. מתחילים להבין שהנשים הן הקהל […]

תגובות (8)

 

  1. מאת לי:

    הם היו באמת פנינה בהתחלה, והיו שם הרבה דברים מגניבים ובטוב טעם.
    מן הסתם ברגע שפתחו את האתר לכולם – הם די הידרדרו והמכנה המשותף הפך להיות די נמוך.
    בדף הראשי יש הרבה תסרוקות כלה ומאכלים, זה מסביר את פרופיל המשתמש הממוצע שכתבת.

    • נכון, שמתי לב שדף הבית כבר לא מציג את הדברים אליהם התרגלתי ונמהל באימג'ים סתמיים. אני מוצאת את עצמי כעת נדרשת להשתמש במנוע החיפוש או בקטגוריות הרלוונטיות בכדי למצוא את מה שאהבתי(ולכך בעצם יועדו) . פינטרסט עוברת תקופת "שטפון" של אנשים שנכנסים לבדוק במה מדובר ועל מה הרעש ואינם מוסיפים בפועל שום ערך ממשי בתכנים שלהם. לצערי :-)

  2. מאת לי:

    ב ד י ו ק .
    הם לא עוברים "שיטפון" הם פשוט הפכו לנחלת הכלל.
    אני פשוט כבר כמעט ולא נכנסת לשם (יש לי חשבון וכו) כי זה הפך
    למעיק והמוני, וכמו שאמרת :
    "אני מוצאת את עצמי כעת נדרשת להשתמש במנוע החיפוש
    או בקטגוריות הרלוונטיות בכדי למצוא את מה שאהבתי."

    בחיפושים אחרי גן סגור קטן וחדש……

  3. מאת אילה רז:

    גילה יקרה, תודה על האינפורמציה המועילה מאוד. נרשמתי לפינטרס והעליתי עד כה 3 לוחות. התגובות הגיעו הרבה יותר מהר ממה שחשבתי, והיום בדיוק קראתי במוסף הארץ שפינטרס הוא הדבר הכי חם נכון לעכשיו.

  4. מאת סיגל:

    הי 2 דברים בבקשה:

    לגבי מה ש-לי כתבה זה קצת מוריד את המוטיבציה להיות שם אז מה לעשות להיות בכל זאת לנסות?

    ושאלה: אני רוצה לנעוץ ולפרגן השאלה אם זה בתשלום?
    מחכה לתשובה.בבקשה בבקשה.

    • הי סיגל, האם להיות שם או לא, התשובה תלויה בצרכיך. אם את חובבת אומנות שימושית או עיצוב / אופנה , יתכן ותמצאי את האתר כאוצר בלום של מידע מרוכז ומזוכך. בסופו של דבר תוכלי למצוא אנשים שאוהבים אותם דברים כמוך ולגלות דרכם דברם שלא היית מוצאת לבד ברשת.
      במידה והסיבה להיותך שם היא עסקית, אז צריך לבחון באיזה עסק מדובר, לאיזה קהל את רוצה להיחשף, איזו מטרה את רוצה להשיג. האם מדובר במיתוג בלבד? האם מדובר ביצירת SEO לאתר הבית שלך, האם יש לך חנות אונליין שאת רוצה לייצר כניסות למוצרים שאת מוכרת….?
      כמובן ששיקול נוסף יהיה הזמן שלך. כמה זמן יש לך להשקיע והאם פינטרסט באופן יחסי לשאר הרשתות אכן שווה את השקעת הזמן הזו כעת. יתכן שאינסטגרם תביא לך יותר תועלת…
      לנעוץ ולפרגן זה בחינם.
      עניתי או שיצרתי לך יותר שאלות ? :-)

  5. מאת סיגל:

    תודה רבה וערב שקט

  6. מאת אושרת:

    האם התמונות באתר Pinterest הן חינמאיות? אפשר להשתמש בהם לספרים בגרפיקה?

השאר תגובה ל גילה גדעון