F-Commerce האם יעמוד בציפיות?

נושא: ארגונים פייסבוק פרסום ושיווק פורסם בתאריך: 23 באוקטובר 2011 מאת: גילה גדעון
תגיות: ,

בפברואר 2011 דיווח מגזין Mashable כי אין הרבה הצלחה עדיין עם נושא e-commerce  בפייסבוק בעיקר, בשל היותו חדש והעובדה שבפועל אף תוכנה לא מאפשרת לבצע את כל טרנזקציית הקניה על גבי פייסבוק. במקום זאת מעבירה המערכת את הקונה אל אתר הבית של החברה ושם מסתיימת הרכישה.

אך, המצב הזה הולך ומשתנה בעוד אנו כותבים את המילים על הדף. הפיתוח סביב f-commerce(e-commerce על גבי פייסבוק) רוחש וגואש והבאז הוא עצום. מותגים גדולים משקיעים בהקמת חנות בפייסבוק וחברות רבות שוקדות על פיתוח אפליקציות שיאפשרו ביצוע טרנזקציה מלאה בתוך הפייסבוק. בתחילת 2011 הושקעו 2 בליון דולר בתחום זה בארה"ב,  וכל זה בגלל שאנליסטים רואים ב"קניה חברתית"/ Social Commece ובעיקר, F-Commerce את המודל העיסקי האמיתי של המדיה החברתית. הדרך להוציא כסף ממדיה חברתית.

טענה המועלית כנגד  ה F-Commerce היא שפייסבוק ככלי שיווק עדיין לא הוכיח את עצמו אז מדוע שקמעונאים ירוצו לפתוח עכשיו חנויות בפייסבוק. מחקר שנערך בקרב חברות retail/ קמעונאות בארה"ב על ידי חברת המחקר פורסטר והארגון Shop.org מראה כי אנשי שיווק מדרגים את פייסבוק כרביעי לאחר: שיווק באימייל, שיווק במנועי חיפוש, שיווק שותפים.  2/3 מהנשאלים לא ראו כל ערך ממשי מהשקעתם בשיווק במדיה חברתית ויתר מכך אך 68% אף טענו שאם מחר פייסבוק יחדל להתקיים לא תהיה לכך שום השפעה על עסקיהם.

case against facebook

ממול עומדים המצדדים בעד השיווק בפייסבוק ועתיד ה F-commerce והנה חלק מההצלחות המתועדות:

חברת ליוויס- החברה מדווחת על עלייה ב- 40% בטראפיק המגיע מפייסבוק לאחר שהטמיעו את כפתור ה"לייק" באפריל 2010.

אתר המכירות ברשת  ShoeDazzle.com דיווח מנתוניו כי האנשים הנכנסים לאתר דרך חשבון (פייסבוק Facebook Connect)  הם בעלי 50% סיכוי לרכישה חוזרת.

חברת הספורט הקימעונאית GiantNerd דיווחה על 100% עליה ברווחים מהתנועה המגיעה מפייסבוק  מרגע הוספת כפתור "לייק"

חברת American Egle דיווחה על 57% רווח מעל הממוצע בעקבות טראפיק שהגיע מפייסבוק וזה בעקבות התקנת כפתור ה"לייק" באתר שלהם.

חברת  Procter & Gamble דיווחו על מכירת 1000 חבילות חיתולים בפחות משעה בחנות הפייסבוק שלהם בשנת 2010.

במקביל כאמור פורחת תעשיית פיתוח כלים ותוכנות המאפשרות קיום תהלים מכירה מלא על גבי פייסבוק. אז, אם קבלתם חשק, הנה סקירה של הספקים הקיימים כיום בזירה הגלובאלית(על ידי ogilvy). שימו לב לחברת Zibaba הישראלית באמצע הטבלה.

f commerce by ogilvy

עוד על אסטרטגיה ל- F-commerce בפוסט F-commerce הגביע הקדוש של המדיה החברתית

עוד על פלטפורמת המכירה בפייסבוק של החברה הישראלית זיבבה בפוסט חנות בפייסבוק עם זיבבה

החלטתם להיכנס לעולם המדיה החברתית? הירשמו לקבלת עידכונים שוטפים


אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (4)

 

  1. מאת moran:

    האם יש צפי מתי זה יעלה?

  2. מאת יניב:

    כתבה מעניינת!
    רציתי לעדכן שפותחה אפליקציית מסחר אלקטרוני בפייסבוק בשפה העברית לכל העסקים בישראל.
    חנות וירטואלית ללא התחייבות, ללא עלות וללא רישום.
    אנחנו בשלב הפיילוט ולכן נשמח לתגובות ופידבקים!!

    כנסו ושתפו:
    http://www.cashcow.co.il

    פייסבוק:
    https://www.facebook.com/cashcowpage

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט