מודעות פרסום בלינקדאין- טיפים ועיצות

נושא: ארגונים לינקדאין פרסום ושיווק פורסם בתאריך: 11 ביולי 2011 מאת: גילה גדעון
תגיות: , ,

הועלתה לאחרונה שאלה בפורום מנהלי מדיה חברתית בדבר כדאיות הפרסום בלינקדאין. פרסום מודעות מילים בלינקדאין נושא הבטחה גבוהה בעיקר בשל יכולתו להגיע לקהל מאד ממוקד (בהשוואה לגוגל אדוורדס או פייסבוק), בחלוקה על פי תעשיות, תפקידים, קבוצות עניין, גיל. וכמובן שמדובר בקהל שבאופן בסיסי נמצא באתר מסיבות עסקיות ולכאורה פתוח ו"מחפש" מידע והזדמנויות עסקיות.

linkedin ads מודעות פרסום לינקדאין

מיקום המודעות

בתוך לינקדאין המודעות מופיעות:

עמוד פרופיל- כאשר חברים מסתכלים בפרופילים של חברים אחרים.

עמוד הבית- העמוד אליו מגיעים כשנכנסים למערכת

תיבת INBOX- הדף בו חברים רואים את הדואר שלהם והזמנות שהתקבלו

תוצאות חיפוש- בעמוד התוצאות של חיפוש חבר

קבוצות- בתוך עמודי קבוצה

המודעות מופיעות גם ברשת אתרים שותפים / LinkedIn Audience Network המציגים אצלם את מודעות לינקדאין.

טיפים ועיצות

כשבאים לבחון את האפקטיביות של מודעות לינקדאין יש לשים לב :

1. בדומה לאופן הפעילות במערכות פרסום מקבילות מומלץ לנסח מספר מודעות (אפשר עד 15 פר קמפיין) ולטרגט לקבוצות יעד שונות בכדי לעשות אלימניציה על מודעות פחות אפקטיביות

2. לנסות סוגים שונים של אימג'ים ותגובות הקהל אליהם.

3. לזכור שמדובר בקהל השונה מאד מגוגל אדוורדס. קהל עסקי שנמצא במוד עסקי בזמן שהוא באתר ולכן צריך לדבר אליו בהתאם.

4. יש לטרגט לנישה מאד מדויקת ולא לקהל רחב מידי

5. עלות התחלתית של ביד יחסית גבוהה מהמוכר לנו בגוגל אדוורדס. מינימום לקליק 2$. גובה תקציב יומי הוא מינימום 10$.

6. לינקדאין מציבה רף סי.טי.אר 0.025% שמתחתיו זה יחשב נמוך ושווה בדיקה.

7. חשוב מאד(!)-לשמור על המודעות כי הן יכולות לחרוג מהתקציב היומי

https://help.linkedin.com/app/answers/detail/a_id/1399

https://help.linkedin.com/app/answers/detail/a_id/1390/related/1

8. המודעות מתפרסמות באנגלית ולקוראי עברית העין עושה סינון לא מודע על האנגלית .

9. המודעות לרב מופיעות בפרופילים לכן כדאי להשתמש במילות מפתח ספציפיות שעשויות להופיע בפרופילים של קהל היעד.

10. לינקדאין מציינים שבחירה שלא לפרסם ברשת השותפים של לינקדאין עשויה להוריד את כמות החשיפה והקליקים למודעה.

11. בצרוף למודעה מופיע לינק לפרופיל המפרסם או עמוד החברה(ניתן לבחירה). את הלינק לא ניתן להוריד. לינקדאין גורסת שהופעת לינק לפרופיל מעלה את מהימנות הפרסום. במידה ואפשרות ללינק לחברה לא מופיע יש לוודא ששם החברה אכן מופיע בפרופיל המפרסם.

12. מועד הפרסום- מועד פרסום מודעה בלינקדאין ("day") נקבע על פי

Greenwich Mean Time (GMT)4pm Pacific (7pm Eastern) in the U.S.

חוות הדעת ממפרסמים בחו"ל הינן פושרות למדי בנוגע למידת ההצלחה (בעיקר הקלקות) של מודעות אלו.

נשמח כאן כולם לשמוע אם יש למי מהקוראים ניסיון עם פרסום מודעות. שתפו אותנו בנסיונכם.

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (8)

 

  1. ניהלתי מספר קמפיינים מאד ממוקדים
    המימשק מאד פשוט אך המיקוד מאד יעיל
    ה CTR גבוה אך בהחלט עמו כל לינקדאין מדובר פה על איכות ומיקוד ולא על כמות
    תודה גילה על המאמר

    עידו

  2. מאת Liron Bershadsky:

    היי גילה,
    בימים אלו אני נמצאת עם קמפיין PPC בלינקדאין
    פניתי לקהל יעד מאוד ממוקד ומפולח
    אשמח לעדכן ברגע שהקמפיין יצבור תאוצה.
    בברכה,

    לירון

  3. מאת זיו:

    שלום,

    מעניינים אותי שני דברים לשאול לגבי פרסום בלינקדאין

    1. האם כדאי שהמודעה תגיע לפרופיל החברה בלינקדאין?. האם החברה תצבור עוקבים וזה יהיה מדד להצלחה?

    או שמראש כדאי להקליק לדף נחיתה ייעודי באתר החברה המפרסמת
    .
    2. כיצד בבניית פרופיל חברה נוכל לייצר עוקבים?

  4. היי זיו,

    1.הפניית המודעה לפרופיל החברה או לעמוד חיצוני, תלויה בנושא הפרסום. אם אתה מטרתך הינה איסוף לידים, קרוב לוודאי שתרצה להנחית את הגולש בעמוד הבית של החברה.
    הפנייה לאתר החברה תתרום גם לSEO וגם תגדיל את זמן השהות של הגולש באתר שלך.
    מאידך, אם אתה רוצה להפנות לטאב דרושים או מוצרים ושירותים שהם חלק מהפרופיל של החברה שלך בלינקדאין, מוטב שתלנקק את המודעה לשם.
    חשוב קודם כל להגדיר את מטרה הפרסום ומשם לקבוע את נתיבה.

    2. עוקבים ברשת החברתית אתם יוצר כאשר אתה מספק ערך מוסף לגולשים, כמו גם אינטראקציות הרלוונטיות אליהם. כמו בכל מע' יחסים, אתה צריל לספק ערך מוסף, כדי להביא אותם לזירה ולאחר מכן כדי לגרום להם להישאר.
    בלינקדאין, ראשית יש לצרף ולרתום את עובדיי החברהשייצרו תכנים ויהיו שגרירים של המסרים, ולאחר מכן לנסות להרחיב את המעגלים.

    מקווה שעזרתי קצת.
    שובע נפלא.
    לירון

    2. כיצד בבניית פרופיל חברה נוכל לייצר עוקבים?

  5. מאת זיו:

    היי לירון,

    הייתי שמח לדעת כיצד עובדי החברה לאחר שיצטרפו לפרופיל החברה יוכלו לשמש כשגרירים.

    האם פשוט ברגע שמשתמש מזהה שחבר שלו בלינקדאין הוא עובד של אותה חברה אז נוצרת

    הזדמנות להיות עוקב של החברה?

    כיצד למשל ניתן לעודד המלצות?

    זה סוגיה מעניינת אך לי לא לגמרי פתורה

    תודה

  6. הי לירון וזיו , שמחה לקרוא אתכם :-)
    מבחינת הפניית מודעת פרסום-
    לירון אכן הצביע על הכיוון הנכון . עמוד חברה בלינקדאין הוא כלי מעולה לספק מידע שיווקי אטרקטיבי ולייצג את החברה בפני האנשים היושבים בלינקדאין. הוא טוב אף כמסמך רשת טוב במידה ואין לך אתר (העמוד מאונדקס ע"י גוגל). עדיין, אתר הבית ברב המקרים הוא ייצוגי יותר וממותג טוב יותר מהעמוד בלינקדאין, בשל כך ומסיבות של SEO כדאי להפנות אליו את הפרסום ולא אל העמוד בלינקדאין.
    לגבי העוקבים –
    הרעיון כאן מעט שונה מהמוכר לנו בפייסבוק. במקור, פונקציית המעקב נוצרה על מנת שהעוקב יוכל לקבל אליו עדכונים למייל בכל פעם שמידע חדש מתעדכן בעמוד החברה. זה כלי מעולה למי שעוסק באיסוף וניתוח מידע עיסקי לדוגמא. או, עדכונים לגבי פרסום משרות (פחות פעיל בישראל). עדיין לא קיים בלינקדאין המרוץ המוכר מפייסבוק להשגת עוקבים(ראה לייקים) . זה עדיין אננו נחשב מדד להצלחה. אנני סבורה שזה צריך להיות בראש מעיינך.

    לעומת זאת, נושא הממליצים שציינת הוא חשוב מאד! אני אישית מציעה לפנות ללקוחות קיימים הנמצאים בלינקדאין שעימם יש לחברה קשר טוב, לבקש המלצה טלפונית ולגבות זאת בבקשה רישמית להמלצה דרך לינקדאין. להמלצה כזו יש כח עצום.

    רוצה שעובדי החברה ישמשו שגרירים? צרף בתור התחלה את הרלוונטיים לעמוד המוצר כנציגי המוצר. וודא לפני כן שהפרופיל שלהם אף הוא יצוגי ותורם לחברה.

    שים לב- בכדי שעמוד החברה ייתן ערך חבר אותו לעדכונים של החברה : בלוג/ טוויטר וכעת …
    עמוד חברה בלינקדאין יכול גם לכתוב סטטוס, כמו שהיה עד כה לפרופיל בלבד https://help.linkedin.com/app/answers/detail/a_id/8259
    הסטטוס אף מראה נתונים סטטיסטיים בדומה למה שיש בפייסבוק.

    חג שמח- גילה

  7. הבנתי שאפשר לסנן לפי תפקיד בארגון, האם אפשר לסנן גם לפי תחביבים למשל?

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט