האם פייסבוק מתאימה לחברות B2B?

נושא: ארגונים פייסבוק פרסום ושיווק פורסם בתאריך: 13 בדצמבר 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: ,

התפתחותה של פייסבוק כפלטפורמה חברתית, צמיחתה מתוך חברת הסטודנטים באקדמיה ואפליקציות המשחקים הרבות בה (ראה פארמוויל) תייגו אותה כפלטפורמה אידאלית לשיווק של חברות Business to consumer)  B2C). זו פלטפורמה מעולה לפגוש קהלים מכל הסוגים: מגדרים, קבוצות גיל, תחומי עניין. כולם שם החל מהסבתא ועד הנכד בן ה-12. כבר אין צורך להוכיח שפייסבוק היא מקום אידאלי לפגוש בו את קהל היעד שלכם אך, האם היא מתאימה לחברות( B2B (Business to Business ?

מי הוא הלקוח?

לדוג את הלקוח

לדוג את הלקוח

חברת B2B אננה מחפשת את האיש הפרטי בשעות הפנאי שלו. היא מחפשת את האדם בכובע ה"קניין", "מנהל רכש". "מנהל אדמיניסטרטיבי" וכדומה. האם הם מסתובבים בפייסבוק? סביר להניח. האם כאשר הם מסתובבים בפייסבוק להנאתם האישית, הם רוצים גם לפגוש ב"עבודה"? האם הם רוצים לפגוש אותך שם , הספק שלהם, כאשר הם מתקשרים עם חברים, משפחה, מחפשים הנחות לכלי בית או משחקים פארמוויל? שאלה מעניינת. ישנם הגורסים שהגולש אינו רוצה לערב בין חייו האישיים לחייו המקצועיים, ולצורך זה מוטב היה אם פייסבוק היתה מייחדת ערוץ נפרד לעסקים על גבי הפלטפורמה שלה.

מדיה חברתית עבור B2B

מקובל בעולם הרחב שחברות B2B ירוויחו יותר משימוש בערוצים כגון לינקדאין וטוויטר(טוויטר בארץ פחות מצליח). אמנם יש דוגמאות לחברות B2B בפייסבוק אך הם אינן רבות, ראו מצגת.

רשת כגון לינקדאין מספקת התקשרות בפן עיסקי וקורקטי. נורמות ההתנהגות מעונבות למדי והגבולות ברורים ונשמרים ויש הקפדה על נושא הספאם. תודות לכך נוכל למצוא מנהלים בכירים רבים בלינקדאין והגישה אליהם נוחה. לינקדאין משלבת בפלטפורמה שלה מנוע חיפוש  אפקטיבי המאפשר לאנשי שיווק ופיתוח עיסקי לדוגמא ליצר שאילתות בצורה אפקטיבית, ולפלח את קהלי היעד. לאחרונה לינקדאין אף הרחיבה את מאפייני "עמוד חברה" ומאפשרת מצג ממותג ומפורט של חברות ומוצרים. כן ניתן כבר לעשות פרסום ממומן בלינקדאין בגאוגרפיה הישראלית, דבר שעד כה היה בלתי אפשרי.

בכל -זאת מדוע כדאי פייסבוק?

לאחרונה אני נתקלת בשאלה זו רבות: האם פייסבוק מתאים ל-B2B? כעקרון, תשובתי היא שיש לבחון כל עסק לגופו בהתאם למוצר/שרות אותו מוכר והמשאבים העומדים לרשותו ליצירת נוכחות ברשת. פייסבוק היא פלטפורמה חזקה שכוחה נובע בעיקר ממסת הגולשים הרבים בה.

פייסבוק צריכה לבא בחשבון מסיבות אלו:

  1. מבין מליוני הגולשים בפייסבוק, אין ספק שקהל היעד של חברת B2B גולש בפייסבוק אף הוא לצרכים אישיים. יש לבחון דרכים קריאטיביות לייצר עימו תקשורת.
  2. פייסבוק מתפתחת ומחדשת על בסיס קבוע, לאחרונה יצא facebook places שאמנם עדיין לא שמיש לחלוטין בישראל אך כאשר יהיה, הוא יכול להוות תמיכה מעניינת לנושא B2B לכן, הישארו בתמונה.
  3. פייסבוק מאונדקסת על ידי גוגל, אי לכך עסק צריך יכול לצאת ברווח ולו רק מהופעה בדף תוצאות ראשון של גוגל בעת חיפוש מילות מפתח רלוונטיות. נצלו את כוחה של הפלטפורמה.

אם-כך, איך לדעתכם אפשר ללכוד את עינו של לקוח פוטנציאלי של B2B על גבי פייסבוק?

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • Go Midjets מוכיחה :מדיה חברתית עובדת גם בשיווק B2B Go Midjets הצליחה להגיע אל קהל המטרה שלה, הנמצא בחברות גדולות, דרך הרשת החברתית של IBM ורשתות חברתיות נוספות וזכתה בפרס על מקצוענות ב- IT ועל תרומתה לרשת המפתחים של […]
  • חברות B2B בזירת המדיה החברתית B2B הוא בימים אלו מהנושאים המובילים בעולם המדיה החברתית. לאחר שהופנם שמדיה חברתית חשובה, וחברות ה- B2C נמצאות בעיצומה של חגיגת הפייסבוק מרימות חברות ה- B2B את ראשן ושואלות "האם בכלל מתאים […]
  • חנות בפייסבוק בחינם- Payvment מסחר אלקטרוני חברת Payvment מציעה קניון בחשיפה בנלאומית בינלאומית מעל פלטפורמת הפייסבוק וכעת הוא בחינם (כן, שמעתם טוב). מעל 50000 מותגים וסוחרים ומליון מוצרים כבר מוצגים בקניון, אמנים, סוחרים קטנים, […]
  • פייסבוק בעסקים- שקפים מתוך מצגת קורס לשימושכם שקפים מתוך סדנת חצי יום לעסקים על פייסבוק. השקפים הם לשימוש אישי אין להעתיק או להשתמש בחומרים. כמו כן, פייסבוק מתעדכנת ומתחדשת על בסיס קבוע והשינויים בה הם תמידיים לכן, מומלץ […]
  • "מנהל מדיה חברתית"- מי בארגון מתאים לתפקיד? מדיה חברתית תתקדם השנה ותעבור משלב הבאזז לשלב היישום. עם זאת עדיין היחס לגביה בקרב הארגונים / חברות גדולים כקטנים אמביוולנטי, ומעטים אלו היודעים כיצד להתמודד עימה או לנהל אותה. השאלות […]

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט