שרות לקוחות בפייסבוק- חדשנות נוסח אולג'ובס

נושא: פייסבוק פורסם בתאריך: 17 בנובמבר 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , ,

חברת האינטרנט AllJobs ,אתר המשרות מבית ידיעות אחרונות, משרתת מזה שנים קהל מחפשי עבודה מחד וקהל מעסיקים מאידך.  AllJobs המובילה מתחילת 2009 את שוק חברות ה"דרושים", מחזיקה במחלקת פיתוח השוקדת על פתרונות חדשניים ואפקטיביים לשרות קהל לקוחותיה.  בעידן בו פייסבוק הפך פלטפורמה יומיומית לישראלים רבים לקחה AllJobs את שרות הלקוחות ושילבה אותו באופן חדש בפייסבוק. רויטל הנדלר מנכ"ל החברה: " הגענו למסקנה שהלקוחות המכירים, בוטחים בפייסבוק ורגילים אליו, ישמחו לפנות ישירות למומחים שלנו ללא צורך בזיהוי חדש למערכת פורומים כלשהיא…"

שרות לקוחות וייעוץ מומחים בפייסבוק

שרות לקוחות וייעוץ מומחים בפייסבוק

להוציא את ה-Wall מחוץ לפייסבוק

בחודש אוקטובר עלה לאוויר ערוץ תמיכה וליווי של מומחים בתחום קריירה וחיפוש עבודה  הנקרא Alljobs Experts.  הערוץ הוא  פיתוח ראשון מסוגו בישראל שהתאפשר בזכות טכנולוגיות שפותחו לאחרונה על ידי פייסבוק.  הערוץ מתאכסן בשרתי Alljobs ומושך תוכן מעמוד / page היושב על פלטפורמת פייסבוק. לקוחות החברה יכולים לקבל שרות בתוך פייסבוק עצמו או בערוץ היושב בדומיין נפרד ומשקף בזמן אמיתי את עמוד הפייסבוק אחד לאחד.  היתרון בפיתוח הוא העברת השליטה באופן התצוגה והעיצוב לידי מפתח הערוץ. הערוץ מאפשר להציג רכיבים שונים נוספים כגון גרפיקה, תוכן ווידאו בדרך הרצויה לחברה. מיטל זסק, מתכנת בכירה בצוות הפיתוח מספרת: "חיפשנו בכל העולם דוגמאות של אתרים המציגים Wall של פייסבוק באתר המארח אך, לא מצאנו. החלטנו לפתח את הנושא לבד ולהיות חוד החנית בנושא, כיום בפה מלא אפשר להגיד שאנו הראשונים שמציגים WALL  של פייסבוק בטכנולוגיה זו לצורך שירות באתר".

מומחים ב"כוננות"

למבינים את מהותה של פעילות עסקית ברשתות חברתיות ברורה המשמעות של יציאה מ"תחום הנוחות" ומתן שרות-לקוחות ב"תנאי שדה" על כל המשתמע מכך. AllJobs הציבה לה כיעד לספק תשובה לכל פונה בעמוד או בערוץ תוך שעתיים גם אם אינו מנוי AllJobs. עובד חברה ותיק ומנוסה עם רקע בשרות לקוחות הוגדר כמנהל הפעילות והוא מנטר את העמוד ומפעיל את המומחים בהתאם לצורך. כל המומחים מגוייסים לנושא ונותנים עדיפות עליונה לשאלות העולות. מתחילת הקמפיין, במהלך אוקטובר נרשמו לערוץ קרוב ל- 6000 איש המתייעצים עם המומחים על קיר עמוד הפייסבוק ומקבלים תשובות בנושא קריירה ועבודה במהלך שעות העבודה המקובלות.

קבל שרות היכן שנח לך

רויטל הנדלר מנכ"ל AllJobs מסכמת את מטרת הפיתוח :"רצינו להמשיך ולתת את שירות ה – Experts שלנו לנושא קריירה ועבודה בזירות נוספות הנוחות ללקוח ולא רק דרך מוקד השירות הטלפוני והדוא"ל אשר כבר בשימוש זמן רב. בחרנו בטכנולוגיה זו לקשר בין מחפשי העבודה הזקוקים לעזרה ולתמיכה בכל שלב בחיפוש העבודה לבין המומחים של AllJobs אשר זמינים בפייסבוק בתוך מתחם Alljobs… הגענו למסקנה שהלקוחות המכירים,בוטחים בפייסבוק ורגילים אליו, ישמחו לפנות ישירות למומחים שלנו ללא צורך בזיהוי חדש למערכת פורומים כלשהיא. הבנו שפייסבוק יכולה לשמש כאזור שלם של שירות אמיתי ונכון ללקוח ולא רק כמשחק בכפתורי "לייק"  אשר נשכחים במהרה מלב הגולש"

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (4)

 

  1. יש רק בעיה אחת קטנה. מכיוון שהודעות שנכתבות על ה WALL בפייסבוק נראות לעין כל, ומכיוון שלעיתים קרובות חיפוש עבודה הינו נושא אינטימי, לרבות כל הבעיות שנלוות אליו (חוסר הצלחה בראיונות, למשל, ונושאים כאובים אחרים), שימוש בWALL בפייסבוק מתאים למחפשי עבודה מסויימים בלבד. הוא, מן הסתם, לא מומלץ למי שהדיסקרטיות חשובה לו וגם לא לרבים אחרים שלא מעוניינים ש"כל העולם ואשתו" יחשפו לבעיות הקריירה שלו.
    מנסיוני כיועצת למחפשי עבודה, היוזמה נחמדה אך מתאימה לקהל יעד מסויים מאוד… אני עדיין חושבת (ואני מפעילה בפייסבוק פאן פייג' בעצמי), שיש תחומים בהם יעוץ אישי ממוקד וללא קהל צופים הוא הדרך הנכונה יותר.

    מאיה בוכניק
    יעוץ מקצועי לחיפוש עבודה

    • מאיה, את ממש צודקת! חלקים שונים בתהליך חיפוש עבודה באמת עשויים להיות אישיים מאד ופרטיים. זו הסיבה שהמטפל בעמוד הוא איש שרות בהכשרתו וניהל שיחות כאלו רבות מול מועמדים. מועמד השואל שאלה בלוח שהתשובה עליה עשויה להיות אישית מידי ,מקבל תשובה שחוזרים אליו ב"פרטי", כלומר דרך ההודעות הפרטיות בפייסבוק. בל נשכח שהלוח בפייסבוק הינו ערוץ נוסף של מתן שרות כמו גם הטוויטר AllJobs_Israel@ אך תמיד ניתן לפנות בערוץ המסורתי יותר שהוא טלפוני :-) או מייל. אלו זמינים באופן שוטף http://www.alljobs.co.il/contactus.aspx תודה על הביקור מאיה. גילה

  2. מאת עדי בן שטרית:

    שלום רציתי לדעת למה אני לא שומעת צליל שאנשים שולחים לי לפסייבוק לא במחשב ולא באייפון וגם למה הפייסבוק השתנה באייפון???????.

    • הי ותודה על הביקור בפוסט.
      לגבי האייפון, מאחר ואני אשת אנדרויד ואנני מכירה את אפליקציית פייסבוק באייפון אוכל רק לומר לך לבדוק את "הגדרות" האפליקציה. קרוב לוודאי שיש שם הגדרות סאונד. יתכן אפילו ששווה לבדוק את הגדרות הסאונד של המכשיר. יתכן והשינוי הוא שם ולא באפליקציה.
      לגבי פייסבוק באתר עצמו. הצלילים הם כאשר נכנסת שיחה בצי'ט. אם פיספסת את הצ'ט הוא כמובן מגיע אליך לתיבת הדואר בפייסבוק. בכדי להחזיר את הצליל גש לתיבת הציט בתחתית העמוד (צד ימין במידה וזו גרסה אנגלית) לחץ על האייקום של גלגל השיניים ותמצא שם את האופציה של chat sound (צלילי צ'ט) , וודא שמסומן ליד זה סימן "וי" ירוק. זהו. יום טוב.

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט