מנהל שיווק- האם אתה יודע איך לשווק את חברתך בתכנית שותפים ?

נושא: פרסום ושיווק פורסם בתאריך: 20 במאי 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , ,

הקדמה

לאחרונה אתם בטח שמים לב שאני מברברת לכם על נושא "תוכניות שותפים". כעוסקת ב"מדיה חברתית" ומסחר אלקטרוני מעניין אותי לבדוק אספקטים שונים של דרך שיווק זו, ומקומות בהם היא תורמת עסקית. מצאתי כי "תוכניות שותפים" משתמשות ב"מדיה חברתית" כאחד הכלים לשיווק תוכנית, אז דגדג לי ויצאתי לבדוק. כשאני אומרת "לבדוק" אני מתכוונת וירטואלית ומעשית.

הלכתי ל"כנס שותפים" שמוביל  איתי פז. איתי פז ממותג בישראל כגורו "תוכניות השותפים"(ויוזם כנס אפליקון). איתי מוביל קבוצה שמתכנסת פעם בחודש בבית התפוצות של אוניברסיטת תל אביב.

נרשמתי לתוכניות שותפים של Wesell ו- ClickOn על מנת לראות מה קורה שם מבפנים (המשך יבוא…מבטיחה)

כתבתי פוסט לעצמי ולכם בנושא "מבוא לתוכניות שותפים" ו-  "תוכניות שותפים באור המדיה החברתית"

תגובות ברשת הישראלית בנושא "תוכניות שותפים" מגלות רגשות ודעות אמביוולנטיים. אין ספק שביטויים כמו "עבודה מהבית" "הכנסה פאסיבית" "כסף באינטרנט" תורמים מחד להוזלת הנושא בעיני הקהל הישראלי ומאידך מושך אותו. הקהל הישראלי רוצה כסף מהיר אך במקביל רגיש מאד כאשר הוא חש שמוכרים לו "לוקשים". נתקלתי בכאלו המשייכים את נושא "תוכניות שותפים" לקטגורית  תוכניות שיווק רישתי (MLM/ רב שכבתי) ועל כך, מסתבר, יש וויכוח. תוכנית לימודים לדוגמא של רן ערוסי , דמות קבועה מזה מספר שנים בעולם "תוכניות שותפים" בישראל,  גוררת תגובות לעיתים לא חיוביות ברשת. על אייטם שהפיק ערוץ 10 הטלוויזיוני בנושא "תוכניות שותפים",  בלוג ברשת אף הרחיק לכת וכינה "צהובון". תוכלו לראות בתגובות הפוסט הנ"ל גם לינק לכתבה המדוברת.

מבדיקת שטח עולה שנושא זה מתרחב בארץ אפילו חברות מסורתיות כבר מאמצות דרך שיווק חדשנית זו. "מי עדן", "טויוטה" , "מולטילוק" , "YES" כמו גם חברות קטנות יותר, כל אלו כבר מנהלות "תוכניות שותפים".  האם נוכל להישאר אדישים? כנראה שלא !

במסגרת בדיקותיי השונות נתקלתי בקובי טריקי. קובי, יזם אינטרנט שאכן, "עובד מהבית", ומסתבר שגם בהצלחה אך, אננו עושה הרבה רעש בנדון. קובי עושה קורסים ללימוד תכניות שותפים במחיר מגוחך (כדאי שתתפסו אותו לפני שזה ישתנה)  ואנשים מגיעים אליו , כן ניחשתם, דרך "שותפים". בניגוד לכנסי שותפים שנכחתי עד כה, הוא באמת נותן מידע איכותי בנושא ובאופן בלתי משוחד. רב כנסי שותפים (אלו שאינם עולים כמה מאות שקלים) הם בעיקר נטוורקינג והרבה דיבורים "על" ולא "איך".

אז תפסתי את קובי , וביקשתי ממנו בנחמדות רבה (נשבעת) לכתוב לי פוסט על בנושא , אך הייתה לי דרישה מיוחדת. ביקשתי מקובי שבניגוד למקומות אחרים ברשת, פוסט זה ידבר על "תוכנית שותפים" מצד המפרסם. כלומר: מה אתם  כחברה, הרוצה להרחיב חשיפה ומכירות, צריכים לקחת בחשבון כאשר אתם חושבים על  "תוכנית שותפים" .

אז הנה הפוסט של קובי טריקי לאחר הקדמה ארוכה ומפרכת שלי . ותאמינו לי שאתם לא רוצים להפסיד את זה !  מקווה שקובי יעשה לנו פוסט המשך. קובי ?

גילה גדעון

****

תכניות שותפים – האם לבחור בתשלום עבור מכירה או עבור ליד?


קובי טריקי

קובי טריקי

שיווק ב"תוכניות שותפים" נפוץ ומקובל מאוד כיום בארה"ב ונמצא בשלבים ראשוניים בישראל. "תוכנית שותפים" הינה דרך שיווק המאפשרת לבעל העסק לשלם עבור תוצאות מדידות בלבד, תשלום עבור רכישה שהתבצעה בפועל או עבור פרטי התקשרות עם לקוח פוטנציאלי שהביע עניין במוצר או בשירות של בעל העסק. לא אפרט כאן את הפן הטכנולוגי העוסק במעקב אחר ביצועי התוכנית אך כן אציין שהדבר פשוט ומתבצע על ידי זיהוי המשווק שהפנה אל האתר של בעל העסק.

כבעל עסק המתעניין לשווק את מוצריו או שירותיו באמצעות תוכנית שותפים, עליך לבחור את סוג הקמפיין איתו אתה מעוניין לפעול.

סוג הקמפיין מתחלק בעיקר לשניים – הראשון – תשלום עבור מכירה, השני – תשלום עבור "ליד" (ליד – פרטי התקשרות עם לקוח פוטנציאלי שהביע עניין במוצר או השירות).

תשלום עבור מכירה הינו אידיאלי עבור בעל העסק, ניתן לחשב בדיוק את ההכנסה שתיווצר מתקציב הפרסום המוקצה לתוכנית השותפים, אולם, התשלום למשווקים יהיה גבוה בהשוואה לקמפיין מסוג תשלום עבור ליד, כמו כן, מבחינה טכנית לא ניתן כמעט להשתמש בסוג קמפיין זה במכירות שאינן מתבצעות באינטרנט (כלומר עסקאות טלפוניות או עסקאות בחנות – ישנה דרך לבצע זאת אולם היא מסורבלת ולא אמינה דיה).

בקמפין מסוג תשלום עבור ליד בעל העסק מקבל פרטי התקשרות של לקוחות פוטנציאלים עבורו ומשלם עבור כל אחד מהם עמלה למשווק ש"אסף" את פרטי ההתקשרות, לאחר מכן מוטלת על בעל העסק כל מלאכת המכירה ללקוח. היתרון בסוג קמפיין זה הוא שניתן להגיע לקהל יעד פוטנציאלי גדול יחסית מכוון שמהלקוח נדרש רק להזין את פרטיו בטופס ההתקשרות ולא לבצע רכישה, פעולה "קלה" לביצוע וללא הוצאה כספית מצד הלקוח. לכאורה משווקים מעדיפים קמפיינים מסוג זה, אולם, על בעל העסק לברור את הלידים שקיבל, ייתכן שהפרטים אינם נכונים כתוצאה מהקלדת שווא של גולש, או כי הגולש לא הבין נכון את מטרת מילוי הטופס.

בנוסף, לרוב המשווקים רואים את תפקידם בסוג קמפיין זה כאחראיים לדאוג למילוי הטופס על ידי הגולשים בלבד וכי אינם נדרשים לבצע עבודת שיווק וקידום מכירות כמו בקמפיין תשלום עבור מכירה, במקרה כזה אנו מאבדים שני אפקטים חשובים מאוד, האחד "חימום הקהל" והשני צמצום הפער בין הלקוח לבין העסק.

משווק מנוסה ומקצועי, יכול להכין את הלקוח הפוטנציאלי לקראת רכישה ולהעלות משמעותית את יחס ההמרה באתר של בעל העסק. כמו כן, משווקים רבים בשיווק תוכניות שותפים מצמצמים את הפער בין הלקוח לבין בעל העסק או התאגיד – משווק טוב הוא משווק הנמצא בקשר "אישי" עם הלקוחות הפוטנציאלים של בעל העסק, אם דרך בלוג, פורום מומחים או רשימת תפוצה אליה הוא מדוור מדי פעם. לאחר מספר מגעים בין הלקוח למשווק נוצר קשר ביניהם המאפשר למשווק להגיע ללקוח הפוטנציאלי באופן כמעט אישי ועם פחות מחסומים מצד הלקוח לקראת המכירה.

לסיכום, כי יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהדרכים, אולם היערכות נכונה תביא לתוצאות הרצויות.

מעוניינים לקבל ייעוץ כיצד לשווק את חברתכם בתכניות שותפים ? צרו קשר עכשיו !

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • בלוג בוורדפרס- שוברים את הראש? החלטתם לפתוח בלוג? קבלו מספר טיפים מה עושים ואיך ניגשים לנושא. קישורים לפוסטים שנכתבו וסרטון וידאו מעולה המסביר שלב שלב כיצד לפתוח חשבון […]
  • SERENA-קח יוטיוב ערבב עם פייסבוק ויש לך סיפור הצלחה-מקרה מבחן סרנה, חברה אפליקציות תוכנה פרטית,אשר נוסדה לפני כעשרים ושבע שנים. פועלת בהיקף בינלאומי, מונה מעל 15000 לקוחות, ונמנית ברשימת Fortune 100. 35% מעובדיה עובדים מהבית ומרביתם מפוזרים בכל […]
  • מודל העסקה :"העובד הוירטואלי" "עובדים וירטואלים" כבר קיימים בעולם מספר שנים בין אם כמודל מכוון או אילוץ מקומי. האם אין זה הזמן המתאים ביותר לנצל מודל זה באופן נרחב ולחסוך בעלויות עימן חברות מתמודדות כעת […]
  • איך לפתוח עמוד חברה בלינקדאין – מדריך השרדות עמוד חברה בלינקדאין הוא המצג השיווקי האופטימלי לחברה. בין יתרונותיו הגדולים: הוא ניתן בחינם והוא נקרא על ידי גוגל ומופיע בדף תוצאות ראשון. בואו נראה מה המרכים הבסיסים להכנת העמוד. […]
  • פייסבוק בעסקים- שקפים מתוך מצגת קורס לשימושכם שקפים מתוך סדנת חצי יום לעסקים על פייסבוק. השקפים הם לשימוש אישי אין להעתיק או להשתמש בחומרים. כמו כן, פייסבוק מתעדכנת ומתחדשת על בסיס קבוע והשינויים בה הם תמידיים לכן, מומלץ […]

תגובות (8)

 

  1. הי גילה,
    אני אכתוב מאמר נוסף בתחום בהקדם להנאת ולשימוש הגולשים.

    קובי

  2. אין ספק שמדובר בתחום רציני שאפשר להרוויח בו הרבה כסף. אבל זה לא כסף קל, זה מקצוע שצריך ללמוד ברצינות.

    צחי רוזנטל

  3. תחום מאוד רציני, שדורש שעות של עבודה, לימוד, ואימון אישי, יש עקומת למידה שדורשת זמן והשקעה.

    זה לא עסק שבא בקלות!

    • תודה על התגובה אך שים לב, אין המאמר מדבר על ה-affiliate אלא על מנהל השיווק שהוא נציג החברה המפרסמת את מוצריה ועובדת מול affiliates. הזוית היא שונה.

  4. הכל מתחיל בבחירה של קמפיינים נכונים ולדעת איפה היתרון שלך.
    בנוסף בעבודה עם תוכניות שותפים חשוב לשלב גם עבודה עם רשת שותפים pay per call כמו למשל תוכנית השותפים של talkmarket שמאפשרת למשווקי תוכניות שותפים להרוויח כסף מטלפונים שהשיגו.

    כך לדעתי אפשר למקסם את הרווח ולעשות אפילו שיווק שהוא לא רק אונליין.

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט