יחסי פייסבוק -בינג עלו מדרגה ב- 2010

נושא: פייסבוק פורסם בתאריך: 12 באפריל 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , ,

מנוע החיפוש של פייסבוק מעולם לא הלהיב אותי. כמשתמשת קבועה ברשת העיסקית לינקדאין, אשר מיישמת מנוע חיפוש בעל יכולות איתור אדירות פייסבוק תמיד נראה לי כמו אחות חיוורת  שכל יכולתה היא באיתור שם משתמש, קבוצה, עמוד. עם זאת נראה כי, ולו רק בזכות קהל המשתמשים האדיר המסתובב בין דפיה תופסת כעת פייסבוק כ-2.7% מכלל החיפושים הנעשים בארה"ב.

facbook to bing

facbook to bing

מפגש בין ענקית הרשתות החברתיות וענקית התוכנה הפחות אהודה, מיקרוסופט, שהחל לפני מספר שנים (מיקרוסופט מחזיקה בחלק מפייסבוק) ילד השנה שיתוף פעולה בתחום ה- search שכנראה עוד נשמע עליו בהמשך רבות. מצד אחד יש לנו את הילד BING  של מיקרוסופט המנסה לפתח שרירים מול השחקנית הותיקה גוגל, ומצד שני יש לנו את פייסבוק המחזיקה קהל אדיר הצמא למידע. הרווח בחיבור בינהם צועק למרחקים. כמה קל פשוט לתת לחבר הגולש בפייסבוק מידע משלים על ידי שילוחו ל- BING. כך תספק פייסבוק לחבריה את צרכי החיפוש לכאורה inhouse ,את יתרת המידע החסר תשלים BING, הכל נשאר במשפחה החדשה , BING  הצעירה מרוויחה תנועה עצומה.

bing & facebook

bing & facebook

שוק ה-search  נושא בחובו פוטנציאל מסחרי גדול. תעשיית השיווק במנועי חיפוש הפורחת, ופיתוח יכולות החיפוש של מידע בזמן אמיתי, חושפים עולם חדש שההסתערות עליו רק החלה. פייסבוק ומייקרוסופט אינן מתכוונות לפגר מאחור.

אני בפינתי הקטנה אומרת: אם פייסבוק היתה מיישמת מנוע חיפוש כמו בלינקדאין אפילו השמיים לא היו גבול לנפלאות שהיה ניתן להפיק מבסיס הנתונים של פייסבוק.

מה אתם אומרים ? מה צפוי לנו בתחום ? מדוע לא ראינו עד כה מנוע חיפוש מתוחכם יותר בפייסבוק?

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • פייסבוק ככלי עיסקי אנני חובבת של פייסבוק ואנני רואה בו כלי עסקי חזק. תוצאות הטראפיק שראיתי מרשת זו אינם משמעותיים אך, כדאי בכל זאת להכיר מספר ישומים אשר רלונטים לצרכים עסקיים כך שתוכלו להשתמש בהם בעת […]
  • סטטיסטיקות ועובדות על פייסבוק 2010-2011 500 מליון משתמשים. 1 מתוך 13 איש על פני כדור הארץ חברים בפייסבוק. גילאי 35+ מהווים כיום מעל 30% ממשתמשי הפלטפורמה. Via: Online […]
  • פייסבוק בעסקים- שקפים מתוך מצגת קורס לשימושכם שקפים מתוך סדנת חצי יום לעסקים על פייסבוק. השקפים הם לשימוש אישי אין להעתיק או להשתמש בחומרים. כמו כן, פייסבוק מתעדכנת ומתחדשת על בסיס קבוע והשינויים בה הם תמידיים לכן, מומלץ […]
  • איך לפתוח עמוד חברה בלינקדאין – מדריך השרדות עמוד חברה בלינקדאין הוא המצג השיווקי האופטימלי לחברה. בין יתרונותיו הגדולים: הוא ניתן בחינם והוא נקרא על ידי גוגל ומופיע בדף תוצאות ראשון. בואו נראה מה המרכים הבסיסים להכנת העמוד. […]
  • פרסום אפקטיבי בפייסבוק מחקר המתבסס על 800,000 משתמשים שנענו ל-125 מודעות של 70 מותגים פייסבוק ונילסן ניסו לבחון פתרונות אפקטיביים ורצוי בזמן אמיתי להתנהגות הצרכנים ותפשתם לגבי מותגים. נבחנו פרמטרים של מה זכור […]

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט