GOV 2.0 ממשל במדיה חברתית- איפה ממוקמת ישראל בזירה הבנלאומית?

נושא: ארגונים פורסם בתאריך: 24 במרץ 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , ,

הפוסט מבוסס על סיכום שכתב ירון גמבורג, סגן מנהל מחלקת הדרכה של משרד החוץ, לכנס הבנלאומי  שנערך בוידאו קונפרנס בתחילת חודש מרץ . בסוף הפוסט מובאת המצגת של ירון גמבורג כפי שהוצגה בכנס.


11 מרץ 2010 התקיים כנס אינטרנטי בין-לאומי בנושא GOV 2.0 . מארגנת הכנס היא חברת אוריילי האמריקאית, הפועלת לקידום שילוב הטכנולוגיה בחיי היומיום. אוריילי עצמו היה זה שהיה את המונח WEB 2.0 .

ירון גמבורג, סגן מנהל הדרכה משרד החוץ MFA

ירון גמבורג, סגן מנהל הדרכה משרד החוץ MFA

בכנס היו חמישה דוברים שהציגו את הניסיון בשילוב מדיה חברתית בעבודת הממשלה במספר מדינות: ארה"ב, בריטניה,קנדה, אוסטרליה וישראל. ירון גמבורג , סגן מנהל מחלקת הדרכה במשרד החוץ, הוזמן על ידי המארגנים להציג את נסיונה של ישראל בתחום. בכנס, שהתקיים בין השעות 19:00-22:00 בערב, ושודר מסן פרנציסקו, השתתפו כמה מאות אנשים מעשרות מדינות בעולם: אמריקה, אירופה, אוסטרליה אסיה ומזרח תיכון.

המסקנה המרכזית של ירון גמבורג מהכנס היא שישראל נמצאת בקבוצת המדינות המתקדמות שממשלותיהן מנסות להנהיג שימוש בכלים של מדיה חברתית בעבודת הממשלה על מנת לשפר שירות הניתן לציבור, להגביר שיתוף האזרחים בפעילות משרדי הממשלה, וכמובן לשפר את העבודה הפנימית בתוך המשרדים. האתגרים שלנו בישראל אינם ייחודיים, ומאפיינים את רוב המדינות הנכנסות לתחום זה.

כפי שירון התרשם בכנס , המדינות המובילות בתחום GOV 2.0 הן כמובן ארה"ב, קנדה ובריטניה, וכנראה גם יפן. מדינות כמו אוסטרליה וניו זילנד שייכות לקבוצת המדינות שהצטרפו למגמה החדשה מאוחר יותר ולומדות מהמדינות המובילות. מדינות אחרות, באירופה למשל, עדיין מגששות בתחום הזה. כך, למשל בצרפת לקראת הבחירות האיזוריות הקרובות מסתמנת פריצת דרך בשימוש במדיה חברתיתעל ידי הפוליטיקאים. ירון מדגיש ששימוש בידי פוליטיקאים לטובת הקידום הפוליטי והאישי (לדוגמא הפעילות המקיפה שביצעה ציפי ליבני טרם בחירות) אננו יושב בקטגורית תחום השימוש במדיה זו על יד הממשלה ורשויות השלטון ושנקרא GOV 2.0..

ישראל מדורגת בין אוסטרליה וניו זילנד לבין המדינות האחרות, כמו מדינות אירופה מערבית ומזרחית. מיקום לא רע, אבל לא מספיק טוב. לישראל יש פוטנציאל התפתחות אדיר כיוון זה ולהוביל בעולם. שתי סיבות עיקריות הן: היקף אוכלוסיה רחב ביותר (רב) לאינטרנט ולסלולר, ענף ההי-טק המציב כאן מוחות ואורינטציה גבוהים. קשה יהיה לעשות את הקפיצה הנדרשת לתפקיד ההובלה, יש להבין כי האתגרים והמחסומים שעומדים בפנינו אינם טכנולוגיים, אלא פסיכולוגיים, לא רק בממשלה אלא גם בחברה בכלל. כשנבין את זה, ונפעל בהתאם לכך – נוכל להוביל.

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (1)

 

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט

קטגוריות