מחפש עבודה? לך ללינקדאין

נושא: גיוס לינקדאין מיתוג אישי פורסם בתאריך: 23 במרץ 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , , , , , ,

כולם אומרים לכם זאת,  וכעת גם מסתבר שמנהלות גיוס בישראל לומדות כבר מעל לשנה כיצד לאתר מועמדים פאסיביים בלינקדאין.  חברות השמה מצידן גם הן עורכות מצוד אחר מועמדים בלינקדאין . ואתם ? מה אתם עושים כמחפשים?

עמודי התווך עליהם צריכה להיות מושתת הפעילות שלכם בלינקדאין הם :

  1. יצירת נראות אפקטיבית,
  2. מחקר
  3. סבלנות.

נראות אפקטיבית בלינקדאין

שוב ושוב אני רואה פרופילים בלינקדאין' שמתוך חוסר מודעות מפספסים את כל רעיון המינוף שהפרופיל יכול לתת. אז חבר'ה, התייחסו לפרופיל כאלו זה היה קובץ קורות חיים. יותר מכך, כאלו שאתם מוכרים כאן מוצר. תנו ל"פרופיל " את הכבוד המגיע לו, הבהירו, פרטו, הרחיבו.

שדות השם– חברים יקרים, מי שלא למד עדיין שבראש שם באנגלית צריכה לבא אות גדולה. אז זה הזמן ללמוד…אות גדולה בתחילת השם הפרטי וכנ"ל בשם משפחה. אם קהל היעד שלכם דובר עברית בלבד ויש לדעתכם ערך לכתיבת השם בעברית , עשו זאת. אם מישהו יכתוב את שימכם בגוגל,  הפרופיל יגיע לראש העמוד הראשון בתוצאות. בהחלט ניתן לכתוב בשדה "השם הפרטי" את שימכם המלא, ובשדה "שם המשפחה" את עיסוקכם במילה או שתיים. רק מילות מפתח. שוב , זה יפול גבוה בגוגל. גוגל מאנדקס את שדות השם שלכם בלינקדאין.

עדכון שם ושם משפחה בפרופיל לינקדאין

עדכון שם ושם משפחה בפרופיל לינקדאין

בשורת המשנה מתחת לשם תארו את עיסוקכם (מוגבל בתווים) במילות מפתח !!! חבל לבזבז שטח יקר זה על משפטי הומור למיניהם…

עיסוק- בחרו את העיסוק הרלוונטי שלפיו עשויים לחפש אתכם במנוע החיפוש. זיכרו , שדה העיסוק הוא פרמטר במנוע החיפוש של לינקדאין.

לינקים – יש לכם אפשרות לבחור בשלושה לינקים. למה? ככה. השתמשו בהגדרת others. למה? ככה. סתם… השתמשו בהגדרה זו כי היא מאפשרת לכם להכניס…מילות מפתח !!! יפה, קולטים מהר. מילות מפתח הן שחקן חשוב כאן.

איך לציין לינק בלינקדאין

איך לציין לינק בלינקדאין

Summary– השתמשו בסעיף זה על מנת לתת את נאום המכירה שלכם. זה לא המקום להצטנע ! ואל תוותרו על סעיף זה. נו , נו , נו לכם ! האמריקאים קוראים לזה  Elevator Pitch . החלק הזה צריך להיכתב בצורה מאד ברורה : מי אני, מה אני, במה אני מאמין ולמה דווקא אני טוב עבורכם מכולם. שבצו מילות מפתח בטקסט. מילות מפתח יעזרו למחפשים לאתר אתכם במנוע החיפוש.  בנו את הטקסט באופן שיווקי. אתם מוכרים פה מוצר, המוצר זה אתם (כן , אני יודעת, נשמע רע, אבל אתם מחפשים עבודה לא?). אז אם אינכם  "מהנדס kernel" שכל חברה חפצה ביקרו ותפרוס לו שטיח גם אם יכתוב פרופיל של 2 מילים, ארגנו לכם פרופיל איכותי עכשיו .

***שימו לב, לינקדאין מאפשר לכם להזיז את השדות השונים בפרופיל באמצעות העכבר, השקיעו מחשבה בנושא***

אפליקציות- מגוון אפליקציות גדול מאפשר לך להראות לקהל מי אתה. חבר את הפרופיל שלך לבלוג שלך. חבר אותו לפרזנטציות של באתר slideshare, שתף במסמכים…היה יצירתי

קורות חיים– בכל חברה בה אתם מציינים שעבדתם, פיתחו ראשית במשפט על מה החברה עושה ומה סוג המוצר. אחר כך על מה הייתם אחראיים במסגרת התפקיד שלכם והשגים (אם היו). לא לשכוח…..מילות מפתח !!!

המלצות – "תאמר לי מי חבריך ואומר לך מי אתה"… סעיף זה חשוב. ניתן ללמוד עליך (בהרבה מובנים) דרך האנשים עימם היה לך קשר ואף ממה שהם בוחרים לומר עליך.

קבוצות דיון– הצטרפו למקסימום הניתן לכם, כן , אפילו חמישים. למה ? ככה!
עכשיו ברצינות… מאחר ולינקדאין מאפשר לכם גישה ל- 3 דרגות קרבה אליכם, חברות בקבוצה תאפשר לכם ליצור קשר עם אדם רק על בסיס חברותכם המשותפת בקבוצה , אפילו אם אין בינכם קרבה במדרג אנשי הקשר. הבנתם את החשיבות ?…(מי שלא הבין שיכתוב לי למייל ואסביר לו אישית). בחרו קבוצות שבהם מסתובבים אלו שעשויים לחפש אתכם והפגינו נוכחות..

מחקר

חיפוש עבודה זו עבודה בפני עצמה. את זה כבר הבנתם לבד. כשאתם מתחילם לפעול בלינקדאין בצעו מחקר מקדים :

  • מי החברות המעניינות אותי
  • מי אנשי המפתח המעניינים אותי והיכן בלינקדאין הם מסתובבים ?

השתמשו בפרופיל חברה לקבלת מידע על החברה ואנשי קשר בתוכה. חיקרו איך ניתן לנצל את מדרג הקרבה של אנשי הקשר שלכם להגיע לאדם המתאים וצרו עימו קשר. איך ?

באדיבות. הודו לו על הזמן שהוא מקדיש לקריאת המייל שלכם. התייעצו עימו כיצד הוא ממליץ ולמי הוא ממליץ לפנות בחברה.וכדומה..
שוב- אל תשכחו להודות לו על זמנו ועזרתו.

טיפ – כעוסקת בעברי בפרויקטי גיוס בארץ ובחו"ל נתקלתי פעמים באנשים אשר התאימו לצרכיי אך, לא היתה לי דרך ליצור עימם קשר מאחר ולא היתה ברשותי כתובת מייל שלהם. אז מה עשיתי? כן ניחשתם…מחקר. חפשו עובדים אחרים מאותה החברה בלינקדאין וראו אם למישהו מהם יש כתובת מייל גלויה. אם לא מצאתם בלינקדאין , עיברו לגוגל. כיום חברות נוהגות לתת שמות משתמש בקונבנציה קבועה. דוגמא (בדויות) :

gila.g@effectiva.co.il

sharon.t@effectiva.co.il

yossi.d@effectiva.co.il

אז, אם מצאתם את מנכ"ל החברה או מנהלת משאבי אנוש ואין לכם את המייל . עשו ניסיונות. בנו כתובת מייל לפי הקונבציה וקוו להצלחה.

סבלנות

אני מקווה שבשלב זה הגעתם להכרה שלינקדאין הוא לא אתר לחיפוש עבודה במשמעות המוכרת לנו. לינקדאין הוא רשת חברתית עיסקית ומתוקף היותו כזה הוא מאפשר למצוא עבודה וכך עליכם להתייחס אליו. חברת לינקדאין עובדת כל הזמן על פיתוח מערכת גיוס ואיתור משרות באתר הנשענת על בסיס הנתונים ומדרג הקרבה. בארץ עדיין מעטות מאד החברות המשתמשות בזה (חוסר מודעות ועלות גבוהה) וכן אפשרות איתור משרות עדיין לא מפותחת לאזור זה מבחינה טכנולוגית. לכן לא נמצא הרבה מודעות המפורסמות רשמית בדרך זו.
עם זאת במסגרת קבוצות הדיון יש מדור משרות ושם חברות השמה וחברות רגילות משבצות הודעות על משרות. אז פשוט עיקבו אחרי קבוצות אלו. שימו לב בהגדרות הקבוצה אתם יכולים לקבוע  אם לקבל עדכון יומיומי / שבועי או כלל לא. התאימו זאת לצורככם.

הפעילות בלינקדאין מתבססת על רשת הקשרים שלכם ומדרג הקרבה, הפיצו את המסר בין אנשי הקשר, דברו על נושאים הקשורים לתחום התמקצעותכם, שאלו שאלות והשיבו תשובות. פיתוח המודעות לנוכחותכם לוקח זמן. לכן כדאי לפתי רשת זו אפילו לפני שאתם מתחילים לחפש עבודה בפועל.

הערה לפני סיום – אני אחטא למטרה אם לא אציין שיש ללינקדאין שרותים בתשלום המסייעים במחקר וגישה רחבה יותר לאנשי קשר. אולי תשקלו לעיין בשרותים הללו לצרככם.

שרותי פרמיום בלינקדאין

שרותי פרמיום בלינקדאין

האם שכחתי משהו ? אתם מוזמנים להוסיף את שלכם למטה בתגובות

אהבתם את הפוסט ? שתפו את חבריכם . בפוסט למעלה ולמטה יש כפתורי שיתוף, אתם מוזמנים להשתמש.

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (3)

 

  1. יוסי הגיב:

    לינקדאין באמת תפס פה בארץ?

    • הוא הולך ותופס את מקומו לאט לאט וזה דיי ברור מדוע. פייסבוק הערוץ ה"לכאורה" מקביל, פונה לקהל יעד רחב יותר, ומציע "פרפראות " מסוגים שונים שמאד אטרקטיביים וויראלים. פייסבוק מדבר יותר לאספקט ה-FUN ברשת ולינקדאין הוא בעל פן אפרורי קמעה, יבש, עיסקי. הוא מלכתחילה בעמדת נחיתות באספקט זה. לינקדאין לעולםן לא יוכל לספק את ה"בידור להמונים" שנותן פייסבוק. אבל , אם אתה חברה, איש עסקים בישראל… אתה תראה שהשנה זו תהיה שנת הפריצה הגדולה. 2009 הראתה ניצני פריצה להמונים. אפרופו, הרבה גם בזכות פועלה של חברת HRD בקרב מגייסים/

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט

קטגוריות