אביזרים לאייפון ? iTechStore ספור של חברה במדיה החברתית

נושא: ארגונים פורסם בתאריך: 20 במרץ 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , , ,

פוסט המשך ל "גילה יקרה, התיעצות"

מאת : מאור וגלעד iTechStore

מאור מספר :

לפני כשנה לאחר שנשרט לי האייפון (iPhone) החלטתי לרכוש נרתיק מגן. לאחר חיפושים רבים ומגוונים באתרים ובפורמים, החלטתי על נרתיק של Switcheasy והתחלתי בסקר מחירים מהיר.  כמובן שהתחלתי מ zap ולאחר מכן עברתי לאתרים הישראלים המקבילים. מצאתי שהמחיר הזול ביותר היה דאז 230 ₪ לנרתיק אותו רציתי.  משם עברתי לחיפוש ב eBay (בעבר סחרתי במוצרי eBay). פערי המחיר הקיימים במגוון תחומים בין הארץ לחו"ל היו מוכרים לי אך, כשגיליתי שהנרתיק נמכר ב 15$ הבנתי שמשהו פה לא תקין!הפער גדול מדי. עלויות הובלה, אחזקת מלאי וכדומה לא מצדיקות  פער מחירים כה גדול בין החנויות בארץ לבין המקבילות בחו"ל.

itechstore

itechstore

אז החלטנו אני ושותפי להקים את iTechStore חנות אביזרים למכשירים חכמים. חנות שתספק לצרכן הישראלי את אביזרי המותגים היוקרתיים במחירים הזולים ביותר בישראל. כמו כן, החלטנו שעם שירות מצוין, לקוחות האתר יתנו בנו אמון, וחשוב יותר יהפכו לנאמנים ואף יחזרו לרכוש וימליצו לחברים. החלטנו להתחיל בקטן ובמהלך החיפושים הגענו לחברת yalla  שסיפקה חבילת סטארט אפ עד 50 מוצרים במחיר מצחיק שהתאימה בדיוק לצרכים שלנו.

התחלה

עלינו לאוויר בעיקר בשיווק בסיסי בגוגל ולאט ובזהירות צברנו מוניטין בקרב חנויות אביזרים לאייפון. לאחר כארבעה חודשים ו 5000 גולשים ייחודיים באתר, החלטנו לעשות את הקפיצה המשמעותית ולפנות לשיווק ומיתוג החנות בעזרת רשתות חברתיות. היות ולשנינו היה פרופיל ב"קפה דה מרקר",טוויטר ובוודאי בפייסבוק, חשבנו שזה לא כזה סיפור. התחלנו לקרוא קצת על שיווק ברשתות חברתיות והבנו ששיווק של מותג / חנות דורש הרבה תשומת לב והבנה מעמיקה של מה אנחנו רוצים להשיג.

אז ניגשנו לעבודה-

מטרה :

  1. העלאת כמות המשתמשים באתר החברה
  2. חשיפת המותג בפני קהל לקוחות פוטנציאלים
  3. יצירת דו שיח על מוצרי החנות, ללא דחיפה לקניה

הדבר היחיד שלא הגדרנו כיעד הוא מכירת אביזרים דרך הרשתות עצמם, ברור היה לנו שאנשים מגיעים לרשת חברתית בכדי ליהנות ולשתף, ולא בכדי לקנות.

כלים:

טוויטר:

twitter

כמות עוקבים – 85

ההתחלה היתה מטורפת, והבנו מהר מאד  שהאתגרים רבים.

עדכונים – תחילה הרבנו בעדכונים על החנות ומוצרים חדשים. בהמשך התחלנו להגיב לכל מיני ציוצים שקשורים לאייפון. לצערי פה נחשפנו לקושי הגדול בעדכון רציף , על בסיס קבוע  של הסטאטוסים. נוכחנו לראות שבימים של חוסר העקביות "הוענשנו" בכמות עוקבים ירודה.

רקע התמונה – הלוגו שלנו. קבלנו פידבק שהוא אינו נעים לעין, נדרש שינוי דחוף.

פייסבוק:

facebook

facebook

כמות עוקבים– 310

המקרה של פייסבוק היה קצת הפוך, התחלנו באופן מאד פסימי, בדף לא מקצועי שנפתח כ"קבוצה" ולא כ"עמוד" מעריצים. בהמשך עברנו ל"עמוד", העלנו פוסטים איכותיים ובעיקר השתדלנו ליצור כמה שיותר שיח בנינו לעוקבים, כולל תחרות יצירתית להעלאת כמות העוקבים בקבוצה.

כיום 10% מהגולשים באתר מגיעים מדי יום מהקבוצה עם ROI של קניות ששווה ל 2.4%. נתון פשוט מטורף !

קפה דה מרקר

קפה דה מרקר

קפה דה מרקר

אנחנו אמנם כותבים בלוג באתר שלנו אך החלטנו, שבכדי ליצור קהל קוראים גדול יותר עלינו לפתוח פרופיל בקפה. הופתענו לגלות שהקהילה של האייפון יחסית צעירה, וראיתי זאת כיתרון. בדיוק כמו החנות גם הקבוצה תתרחב ואנו בתור אלו המעדכנים תוכן על בסיס שבועי נהפוך לגורם מרכזי :מקצועי וייעוצי.

כמות פוסטים: משתדלים לכתוב פוסט לשבוע

ערך מוסף: היות ואנו בסופו של דבר מפרסמים מוצרים, ניסנו כמה שיותר להישמע מקצועיים ואובייקטיבים, כולל פרסום פוסטים ביקורתיים בחלקם על מוצרים שאנו מוכרים ומייבאים. לפעמים נפלנו ופרסמנו פוסטים קצת יותר מדי מכירתיים שחטאו למטרה שלשמה הרמנו את הפרופיל.

תוצאות: 8% מהנכנסים לאתר הם מהקפה, כולל פוסטים שהגיעו לעמוד הראשון בגוגל במילות חיפוש מאד מאד תחרותיות. 1.8% המרה.

תוצאה:

itechstore בפייסבוק

itechstore בפייסבוק

בעקבות הכניסה לרשתות חברתיות נוצר באז גדול בקהילת האייפוניסטים סביב האתר. הפכנו להיות שחקן מרכזי. יש לנו 13,000 גולשים ייחודיים באתר מדי חודש עם אחוז המרה מדהים.

גדלנו למגוון מוצרים של 200 מוצרים, פתחנו חנות חדשה ברמת גן והיד עוד נטויה.

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • גילה היקרה, התיעצות לפני מספר חודשים עניתי לדיון שהועלה באחת מקהילות "קפה דה-מרקר" בנושא טוויטר. פוסט זה ופוסט ההמשך הם סיפור מהלכיה הראשונים ב"מדיה חברתית" של חברה המוכרת  אבזור למכשירי iPhone . ספור אשר […]
  • מדיה חברתית- הפרדוקס העיסקי שני סקרים נערכו בארה"ב ביוני ואוגוסט 2009 דנים בחיבור בין מדיה חברתית לתעסוקה. באופן לא מפתיע מעלים שני הסקרים פרדוקס מעניין. מחד השימוש במדיה חברתית גובר לצרכי שיווק ומציאת עובדים מאידך […]
  • הקשר בין מעורבות חברה ב"מדיה חברתית" לבין הכנסותיה-מחקר חדש מחקר חדש הבודק את הקורלציה של נוכחות מותג במדיה חברתית לבין הצלחתו הכלכלית
  • מדיה חברתית-איך קושרים את כל החוטים בקצרה ועל רגל אחת- איך קושרים את כל כלי המדיה החברתית יחד לטובת העסק שלך !
  • מבוא למדיה חברתית בימים אלו לא ניתן לעבור יום מבלי לשמוע או לקרוא כתבה חדשה הדנה במדיה חברתית זו או אחרת. המושג "מדיה חברתית" כבר עבר משלב הבאזז והתקדם לשלב המעשי. מסתבר שאכן, זה טוב לעסקים. עדיין, רבים […]

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט

קטגוריות