האם אכן טוויטר נוגס באחוריה של גוגל? ולמה זה מעניין אותי בכלל?

נושא: טוויטר פורסם בתאריך: 25 באפריל 2009 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , , , , , , ,

בעקבות פוסט אשר כתב ניב קלדרון על יחסי כוחות גוגל –טוויטר, החלטתי לצאת ולפשפש בגלקסיית האינטרנט, לבדוק מספרים ולראות האם אכן יש מגמה המעידה על "יחסי גוגל- טוויטר לאן …"  הנתונים והמסקנות להלן נסמכים על סקרים של חברת hitwise לרבעון ראשון 2009.twitter-marketshare-by-hitwise1

 

רבעון שני של 2009 הביא עימו זמזום הולך וגובר של שמועות , סברות ודיונים על יחסי גוגל-טוויטר. איני מתכוונת לדון בנקודה זו אלא לספק לכם הצצה מלווה בנתונים הממחישה את מיקומו המתהווה של טוויטר בסצינת האינטרנט על מנת שכל אחד יוכל לבנות לעצמו תיאוריה פרטית האם טוויטר נוגס בגוגל, ירכש על ידי גוגל או ימשיך להתפתח עצמאית. ואולי זה כלל לא מעניין אתכם.

לא ניתן לערער על עוצמתו הנוסקת של טוויטר. זרם המבקרים באתר מתחילת 2009 בתוך ארה"ב בלבד גדל ב- 194% ופי 7000 במהלך השנה האחרונה כולה. טוויטר מדורג כיום במקום ה-8 מבין כל הרשתות החברתיות בעולם ומספר 66 בארצות הברית בהפניית תנועה באינטרנט לאתרים אחרים.

בעוד גוגל מאופיין כאתר שמרבית תנועת הגולשים יוצאת ממנו לכיוון אתרים מסחריים/קמעונאיים (retail), בחינת התנועה היוצאת מתוך טוויטר מראה נטייה חזקה יותר לכיוון אתרי הרשתות החברתיות ואתרי המדיה. נתונים אלו מתישבים יפה עם התבלטותו של טוויטר השנה בקרב תעשיית הבידור והסלבס הנותנים את הטון בתעשיית האופנה והבידור האמריקאית. 

ניתן לראות בגרף השני שתבנית ההתנהגות של זרם היוצאים מטוויטרclickstream-by-hitwise1

דומה ומלווה את המגמה הניכרת בנתוני פייסבוק שהיא רשת חברתית ולא את המגמה של מנוע החיפוש כגוגל. האתרים העיקריים בתחום הרשתות החברתיות אליהם עוברים הגולשים מתוך טוויטר הם פייסבוק, מייספייס, מנוע החיפוש של טוויטר ויוטיוב. התנהגות זו מצביעה שטוויטר מתנהג כרשת חברתית וכלי להפצת תכנים בשונה ממנוע החיפוש בו היציאות הן בעיקר לאתרים מסחריים/קמעונאיים. 

המסקנה המיידית שנוכל להסיק היא שטוויטר וגוגל משחקים במישורים שונים בגלקסיית האינטרנט. בעוד גוגל מוכיח עצמו ככלי מסחרי מדרגה ראשונה, טוויטר משחק בזירת המדיה והסלבס ומוכיח חוזקה חברתית וככלי להפצת תכנים. אם כך , היכן בעצם התחרות בינהן, אם בכלל, באה לידי ביטוי ?

התשובה תמונה בפוטנציאל העתידי של טוויטר. אלו ביננו המחזיקים מנוי בטוויטר כבר חווים את תנועת ה"עוקבים" העיסקית הערה מתחילת השנה. מאמרים רבים מתפרסמים ברשת על איך להשיג אלפי עוקבים בטוויטר ללא השקעת מאמץ וכסף. אלו הם ניצני השינוי. גרף 2 ישנה את פניו לקראת סוף 2009 ויותר עסקים קמעונאים ינצלו את טוויטר על מנת להוציא ממנו אליהם קישורים. כך הם משיגים תודעת ציבור מהירה ובחינם ולינקים לאתרם המגבירים את דרוגו במנועי החיפוש. גוגל מצידו כבר מאנדקס את טוויטר וניתן למצוא בחיפוש בגוגל פרופילים של משתמשי טוויטר.

לכןשימו לב, חשוב מאד מה הוא הטקסט שתבחרו לרשום בשורות הספורות שטוויטר נותן לכם לספר על עצמכם (צד ימין למעלה). הפעולה האינסטינקטיבית שמשתמש טוויטר יעשה כאשר הוא מתבשר במייל על "עוקב" חדש הוא, להכנס לדף ה"עוקב" וללחוץ על הלינק המצויין בשדה WEB על מנת לראות במי מדובר. בכך אותו "עוקב" קבל בשניה וללא מאמץ חשיפה לאתר שלו ברשת.

אז, מדוע מעניין אותי אם טוויטר נוגס באחוריה של גוגל ? לא , לא מעניינת אותי מלחמת החברות הגדולות ומי ירוויח את הכסף מהמהלך. אותי מעניין לדעת אילו תועלות צומחות לי מהתנהלותם ועבורי זה בגדר "קנאת סופרים , תרבה חוכמה". שימו לב לטוויטר הוא הולך והופך במהרה מגימיק של דור ה-Y ושכבת הסלבס לכלי עיסקי מעשי. בפני זה גוגל לא יעמוד בשקט.

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (7)

 

  1. מאת Niv Calderon:

    …ותודה על הפוסט

  2. מאת עופר:

    נניח שהסקר משקף את המציאות והנתונים הם נתוני אמת וכך גם המסקנות של עורכי הסקר.
    אז מה ?
    מבחינת הבעלים של טוויטר המצב רצוי ביותר כיון שהוא מלמד על בשלות לאקזיט.
    ובסופו של יום לכל דבר מחיר, בתנאי שמלאו הסיבות
    א. טוויטר "מאיים" / "מציק" לגוגל – לכן יקבלו בעלי טוויטר הצעה שאי אפשר לסרב לה או מגוגל או ממתחרה אחר של גוגל.
    ב. טוויטר לא מאיים או/ו דורך על היבלות של גוגל
    אז מדובר בעסק טוב, זה גם משהו בימינו.

  3. מאת ניר:

    ההשוואה בין גוגל לטוויטר היא לא נכונה מיסודה.
    כי כמו שכתבת, הם בתחומי עסק שונים.
    גוגל ביסס את עצמו כנקודת הפתיחה של רוב משתמשי האיטנרט, והמתחרים האמיתיים שלו הם מנועי חיפוש אחרים כלל עולמיים או מקומיים. כאשר יו-טיוב השיק לגוגל ולקח מגוגל אנשים אזי גוגל רכשו אותם.

    המתחרים העיקריים לטוויטר הם פייסבוק, MySpace, ועוד רשתות חברתיות שהבסיס הכלכלי שלהם הוא הפניה לאפליקציות ואתרים חיצוניים ופירסום.

    • מעניין. אתה בעצם משווה אותם לפי המשפט האחרון על בסיס המודל הכלכלי שלהם. אך, שים לב, טוויטר עדיין לא החליטו על מודל כלכלי למרות שהם כבר מניחים בסיס רחב בנושא (ראה האפליקציות השונות). אולי זו הסיבה שהם יחשבו בעתיד מתחרה לגוגל…

  4. מאת Anderson:

    Twitter won't be around in 3-5 years, while Google is bound to remain relevant as long as it's not replaced by a better provider.

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט