מה בין מכשיר הסלולאר שלך ורשתות חברתיות?
תגיות: WEB 2.0, טכנולוגיה, מדיה חברתית, נייד, סלולארי, סלולר, עסקים, רשת חברתית, רשתות חברתיות
כותב : אבישי אלעזר
בשנים האחרונות הורגלנו במכשירים הסלולאריים לתסמונת "מבט ספורט" – גדול יותר, מהר יותר, חזק יותר. כמות הזיכרון גדלה, המצלמה נהייתה יותר משוכללת, הצג גדל, הצג נהפך לצג מגע. עדיין, באופן בסיסי המכשיר המשיך לתת חווית תקשורת אישית כלומר: טלפון, סמס, קצת גלישה באינטרנט בחסות הפורטלים של המפעילים הסלולאריים. הרשתות החברתיות שבאו בסערה – פייסבוק, לינקדאין, טוויטר בישרו על עידן חדש שבו המשתמשים ויתרו על כתובות מייל – מישהו זוכר כאשר הוא מתקשר בפייסבוק מה כתובת המייל של חבריו?
החיבור בין הרשתות החברתיות והסלולאר מביא לא פחות ממהפכה לאופן התקשורת בינינו לבין חברינו, עם העובדים ועם הלקוחות. שיתוף חוצה גבולות מייל, גבולות שעות, טשטוש בין עבודה, תחביבים, משחקים וחדשות. הטשטוש גדל עוד יותר מכיוון שההבחנה בין עדכונים דרך המחשב ועדכונים דרך הסלולאר מביאים לנגישות רצופה של חווית המשתמש – בבית, בעבודה, ברחוב עם משתתפי הרשת החברתית שלו. היתרונות עוד לא נחקרו עד תום וגם החסרונות.
מצד היתרונות ניתן יהיה לחזק קשר עם חברים/משפחה/לקוחות/עובדים ע"י תקשורת רצופה שדורשת באופן מפתיע פחות מאמץ כיוון שהרשת החברתית חשופה לעדכונים שלי ללא שאני צריך לתקשר עם כל אחד ואחד באופן אישי. לחברות יש יכולת לתקשר עם לקוחות באופן שמדלג מעל ערוצי שיווק/חנויות/מפיצים. נתוני המיקום מאפשרים קביעת מקומות פגישה עם חברים/לקוחות באופן מבוסס מקום/מבוסס פרסומות מוכוונות מיקום – למשל בית קפה שמציע לאנשים במרחק עד 500 מטר מבצעים/הטבות/הנחות. בצד החסרונות מעולם לא היינו חשופים כל כך: נתוני העדפות שלנו, נתוני גלישה, מקומות אליהם אנו הולכים.
הטכנולוגיה מביאה יתרונות ולצידם חסרונות. השיתוף הרב במידע יביא איתו פרסונליזציה. אנו החברות / מפרסמים ניאלץ להגדיר ערוצי מידע שונים שיצרכו באופן שונה על ידי אנשים שונים – על מנת שלא יחסמו את ערוץ המידע שמגיע מאיתנו. לדוגמא, לקוחות לא בהכרח ירצו להתעדכן בתמונות ממסיבת פורים בגן של כל אחד מעובדי הספקים שלהם אבל כן ירצו לשמוע על חידושים בפתרונות ובשירותים היכולים לעזור להם. וכמובן שמידע זה לא יעניין את ילדינו – לכן פתרונות הפצת מידע יתפתחו בצורה מהירה על מנת למנוע מאנשים להתנתק מהרשתות החברתיות עקב הצפה בחומר לא רצוי.
תפקידו של המכשיר הסלולארי בעולמינו משתנה למכשיר המהווה ממשק לרשת החברתית. ככזה, על המכשיר לאפשר בחירה קלה ונוחה של שיתוף במיקום שלי, בתמונות שצילמתי או במוסיקה שיש לי במכשיר עם קבוצות ואנשים מהרשת החברתית שלי. יכולות כאלו הן פחות יכולות חומרה של המכשיר (זוכרים גבוה יותר, מהר יותר, חזק יותר?) והרבה יותר יכולות מובנות של מערכת ההפעלה של המכשיר ושל אפליקציות המותקנות עליו.
כאשר מנתחים את המגמות בשוק לא פלא שחברות שהובילו את שוק המכשירים הסלולאריים כמו נוקיה, מוטורולה, סמסונג וסוני אריקסון נמצאות בלחץ. מערכות ההפעלה בהם השקיעו סכומי עתק הפכו פחות רלוונטיות וכי מפתחי אפליקציות שנחסמו על ידיהם במשך שנים ארוכות, כיוון שהיצרנים פיתחו מערכות הפעלה סגורות, "לא סופרים" אותן ומשקיעים במערכות הפעלה כמו של האייפון ושל האנדרואיד. המפעילים הסלולאריים במצוקה מסוג אחר. גל חדש של מכשירים עם חיבור מלא לרשתות חברתיות יציפו את הרשתות במידע שיזרום על האינטרנט הסלולארי. הרשתות לא ערוכות למימדים כאלו של מידע. דבר זה ידרוש שדרוג מהותי של הרשתות. בהמשך, המכשירים יהפכו בסופו של דבר למכשירים זולים כאשר הריווח של המפעילים יבוא בעיקר מהגלישה הסלולארית
כיוון שכמות המכשירים הסלולאריים בעולם עומדת על מיליארדים – יותר מכמות האנשים המחוברים לאינטרנט דרך מחשב מימדי, המהפכה העומדת בפנינו היא גדולה יותר ממהפכת האינטרנט ותתרחש בזמן קצר הרבה יותר.
הכותב הוא אבישי אלעזר מנכ"ל חברת איי אי 40 המספקת פתרונות ופרויקטי תוכנת תקשורת מתקדמים של שמע ווידאו המאפשרות לארגונים לתקשר עם אנשים בארגון ומחוצה לו.
אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:
תגובות (1)
החיבור בין הרשתות החברתיות והסלולאר מביא לא פחות ממהפכה לאופן התקשורת בינינו לבין חברינו,