2009 – שנה בה "מדיה חברתית" קנתה אחיזה בשוק ה "מסחר אלקטרוני"

נושא: פרסום ושיווק פורסם בתאריך: 18 בינואר 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , ,

סיכומי סוף שנה בעיקר של חודשים נובמבר- דצמבר בתחום מסחר אלקטרוני ברשת (מסחר מקוון), מציגים נתונים מרשימים. 4% עליה בהיקף המכירות לעומת 2008, שהציגה דאז ירידה חדה של 7.5% במכירות . נתון שבלט מאד השנה הוא חלקה של המדיה החברתית במסחר האלקטרוני.

 

סקר  של קומסקור הראה כי  28% מהקונים דיווחו שלמדיה חברתית הייתה השפעה כלשהי על קניותיהם לחג. ההשפעה החזקה ביותר, 13% ,  היתה דרך ביקורות על מוצרים ברשת שיצרו גולשים וחוללו את האפקט החזק שמספקת מדיה חברתית (word of mouth). מה משכנע קונים לרכוש ברשת

11% מהמשפיעים ברשתות חברתיות תפסו חוות דעת של מומחים ברשת . 7% דיווחו שביצעו רכישות בעקבות פרסומים בדפי המוצר בפייסבוק  ו-6% הושפעו מהודעות שנרשמו בסטטוס של חבריהם. 5% מהם עקבו אחרי חברה מסחרית בטוויטר על מנת לנצל מבצעים שפירסמה מעת לעת. 3% הושפעו מטוויט/ציוץ של חבר על מוצר ספציפי.

לא ניתן להתעלם מדיווחים אשר סיפקו חברות גדולות, דוגמת DELL, על מכירות בהיקף 6.5 מליון דולר שנבעו מקידום המכירות בטוויטר.  הצפי בארה"ב לשנת 2010 הוא גידול בהיקף רכישות באינטרנט של כ-12% בתחום הקמעונות (כולל מוצרים ושירותים).

נכונה לנו שנה מרתקת. כולי סקרנות לראות את ההתפתחות שתחול ב-2010.

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (1)

 

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט