2009 – שנה בה "מדיה חברתית" קנתה אחיזה בשוק ה "מסחר אלקטרוני"

נושא: פרסום ושיווק פורסם בתאריך: 18 בינואר 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , ,

סיכומי סוף שנה בעיקר של חודשים נובמבר- דצמבר בתחום מסחר אלקטרוני ברשת (מסחר מקוון), מציגים נתונים מרשימים. 4% עליה בהיקף המכירות לעומת 2008, שהציגה דאז ירידה חדה של 7.5% במכירות . נתון שבלט מאד השנה הוא חלקה של המדיה החברתית במסחר האלקטרוני.

 

סקר  של קומסקור הראה כי  28% מהקונים דיווחו שלמדיה חברתית הייתה השפעה כלשהי על קניותיהם לחג. ההשפעה החזקה ביותר, 13% ,  היתה דרך ביקורות על מוצרים ברשת שיצרו גולשים וחוללו את האפקט החזק שמספקת מדיה חברתית (word of mouth). מה משכנע קונים לרכוש ברשת

11% מהמשפיעים ברשתות חברתיות תפסו חוות דעת של מומחים ברשת . 7% דיווחו שביצעו רכישות בעקבות פרסומים בדפי המוצר בפייסבוק  ו-6% הושפעו מהודעות שנרשמו בסטטוס של חבריהם. 5% מהם עקבו אחרי חברה מסחרית בטוויטר על מנת לנצל מבצעים שפירסמה מעת לעת. 3% הושפעו מטוויט/ציוץ של חבר על מוצר ספציפי.

לא ניתן להתעלם מדיווחים אשר סיפקו חברות גדולות, דוגמת DELL, על מכירות בהיקף 6.5 מליון דולר שנבעו מקידום המכירות בטוויטר.  הצפי בארה"ב לשנת 2010 הוא גידול בהיקף רכישות באינטרנט של כ-12% בתחום הקמעונות (כולל מוצרים ושירותים).

נכונה לנו שנה מרתקת. כולי סקרנות לראות את ההתפתחות שתחול ב-2010.

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • מדיה חברתית, מנהל סחר אלקטרוני ומה הקשר אלי ? בכדי לקדם מכירה ברשת, אין זה מספיק להעלותה לאתר מכירות ולחכות שיגיעו קונים. צריך גם...
  • מדוע שיקנו דווקא מכם ? חנות ברשת/ אתר מכירות דורש פעילות תומכת. צאו החוצה להיכן שהקהל שלכם נמצא, צרו עימו קשרים, מסדו קהילה והביאו אותם באופם זה אליכם כאשר יעלה הצורך […]
  • חווית קניה חברתית בליוויס עם כפתור "לייק" של פייסבוק שם המותג "ליוויס" מעלה בי זיכרונות רבים עוד מתקופת התיכון שלי(וזה היה לפני יותר מ-20 שנה). כשהייתי בתיכון, ליוויס היה הכי IN שיכול להיות , או הכי COOL או איזה מילה שתרצו. מי לא הכיר את 501 […]
  • F-COMMERCE היסטוריה, הווה ועתיד [INFOGRAPHIC] לפניכם שתי אינפוגרפיות שאולי כ"חיזוק" לפוסט "F-COMMERCE האם יעמוד בציפיות?" מביאות רוח אופטימית וורודה למצבו של ה F-commerce הצופה להיות שוק של 30 בליון דולר עד שנת 2015. שוק שהחל […]
  • פרסום אפקטיבי בפייסבוק מחקר המתבסס על 800,000 משתמשים שנענו ל-125 מודעות של 70 מותגים פייסבוק ונילסן ניסו לבחון פתרונות אפקטיביים ורצוי בזמן אמיתי להתנהגות הצרכנים ותפשתם לגבי מותגים. נבחנו פרמטרים של מה זכור […]

תגובות (1)

 

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט